Senaste nytt

R.I.P. bmi Diamond Club

Dr. Miles

Expert
Sedan årsskiftet har jag inte haft tillgång till mitt bmi Diamond Club konto, därför att British Airways stängde bmi Diamond Club konto för dem som inte är registrerade i UK, Australien eller Nya Zeeland.

bmi Diamond Club var mitt första flygbonusprogram som gjorde möjligt att boka bonusresor i premiumkabiner. Det var också mitt första flygbonusprogram där jag blev statusmedlem.

Idag kolladade jag bokningshistorik genom mitt och andras konto som jag tog hand om.
Jag bokade totalt 73 bonusresor för mig och för andra med bmi Diamond Club miles under åren.

Som jag skrev i tävlingstråden förra året, kunde man boka enkelvägs bonusresor mellan följande zoner i Business class för 18.750 miles + 127,50 GBP + skatter och en stopover var tillåten även för enkelvägs bonusresor.
  • Europa - Nordamerika
  • Europa - Sydamerika
  • Europa - Afrika
  • Europa - Fjärran Östern

Man kunde köpa upp till 20.000 miles (ändrades till 24.000 miles senare) per år per konto och kombination med famljekonto hade man nästan obegränsad tillgång till bonusresor i premiumkabiner.

Mitt bmi Diamond Club Gold status gav mig mycket även efter stängning.

bmi Diamond Club Gold => British Airways Executive Club Gold
bmi Diamond Club Gold => SAS EuroBonus Gold => Club Carlson Gold Elite
bmi Diamond Club Gold => Aegean Airlines Miles&Bonus Gold​

R.I.P. bmi Diamond Club. Du gav mig mycket och gjorde mig till en medveten resenär.
Jag saknar dig. :(
 

Ubbe

Medlem
Även jag har använt mig av BMI miles när det begav sig. Det finns några saker som Eurobonus gärna fick hämta från det programmet. Familjekonto och stopower på enkelresor är några. Poängköp till rimliga priser en annan.
 
Toppen