Senaste nytt

Hur har BusinessClass.se påverkat ditt liv?

Jag kom på mig själv nu i veckan att jag inte öppnat morgontidningen utan greppar min iPad till frukosten för att kolla om det hänt något på BC.se under natten. Jag fortsätter på tunnelbanan med min iPhone, att läsa Metro känns mindre viktigt. På kvällen blir det Ipad i tv-soffan samtidigt som jag tittar på nyheterna. Kvällen avslutas med en snabb titt innan sänglampan släcks. När jag är på resande fot är jag betydligt mer angelägen att det finns WiFi än jag var i livet före BC.se.

För tre år sedan gjorde jag min första Mileage Run utan att känna till att det är en väl utbredd företeelse. Sedan jag blev medveten resenär har mina MR blivit betydligt intressantare och jag vet att jag inte är ensam.
Vidare har jag börjat kolla trådar innan jag gör flyg- och hotellbokningar för att försäkra mig om att bokningarna ger mervärde i form av poäng eller uppgraderingar.

Hur har ditt liv påverkats av BusinessClass.se?
 

Johannes

Medlem
Jag flyger inte direkt alltid längre, tex flyger jag GOT -HEL via ARN eller CPH och inte direkt med AY, jag har blivit EBG med hjälp av förståelse av segment och SK metall, jag tillbringar mycket tid här med ett liknande mönster som du SeaPlanePilot, jag sitter med ipaden i tv soffan med ett glas vin och läser och läser....
 

Stefan62

Medlem
Businessclass.se har påverkat mig så att jag kollar säkert 25 gånger varje dag.

Varje gång jag kommer till mitt arbetsbord på jobbet så kollar jag om det hänt något.

På morgonen så kollar jag i telefonen innan jag går upp. På kvällen kollar jag det sista jag gör.

Jag har blivit effektivare på jobbet, eftersom när jag läst Jacobs rese-reportage så blir jag stressad för att hinna med det jag ska...

Dock har jag kommit till insikt om att jag inte är någon riktig bc-människa - jag strävar inte efter optimering av poäng-intjäning eller att få en massa gratis. Jag vill bara ha en upplevelse varje gång jag flyger/reser!

Slutsatsen är att mitt liv har förändrats till det bättre sedan jag hittade till businessclass.se.
 

agehall

Medlem
Jag brukar säga att om det var knark jag börjat med, så skulle folk ha förstående för att man är beroende och det skulle finnas hjälp att få. Miles är ganska långt från att bli narkotikaklassat, så det är bara att inse att man sitter fast här...

Hade själv hängt på FlyerTalk rätt länge, även om jag inte deltog speciellt aktivt, innan jag blev tipsad om bc.se. Nu är man ju här så ofta man bara hinner. Det är lite jobbigt att kunder och annat stör mitt läsande, men det brukar lösa sig.

Eftersom det material som skrivs på BC.se är mer intressant för oss i europa än mycket av det som skrivs på FT, så har jag lärt mig rätt mycket här. Och jag vill fortsätta lära mig om galna saker. Så bc.se har blivit en viktig del av min dagliga rutin.
 

NyfikenGrau

Medlem
bc.se har sänkt min produktivitet, men det har det varit värt! Jag har svårt att greppa hur mycket jag har lärt mig på att vara här, reser på ett helt annat sätt nu (iofs mer omständligt tycker omgivningen..), men själv tycker jag "medvetet" känns väldigt träffande!
En annan stor fördel för mig här har varit alla tips om resmål eftersom jag i grunden är mycket mer res- än flygintresserad.
 

Palazzi

Medlem
Jag har blivit en bättre resenär och en sämre medmänniska ;). Nej, men ärligt talar stjäl sidan lite väl mycket tid, även om jag senaste veckor dragit ner på besöken :).
 

PYRZ

Medlem
Bara hålla med tidigare talare :) Är ständig uppkopplad och kollar om det finns ngt nytt, speciellt ngt nytt att lära sig. Även om jag inte reser i tjänsten längre så är jag beroende av att gå in kolla bc.se hela tiden och trivs med det :) T o m fru PYRZ har förståelse för denna "hobby" nu (vilket kommer komma henne tillgodo när jag bokar en resa til höst, med hjälp av BC, inlägg kommer om resan)

Tack vare BC har jag nu 3 st guldkort och är "medveten resenär"
 

Svenska73

Medlem
#aho styr familjens resmål. Det börjar med ett hjälpsamt rea tips (swiss beijing i juli och phuket med thai i januari) och sedan har jag otippat bokat en oplanerad resa.
 
Bc.se är det första jag kollar och det sista jag kollar varje dag. Beroende eller inte men expressen.se och liknande sidor kan vänta till bc.se är skannad........
 
Jättekul att läsa!

Jag måste instämma - teamet hade en bild av att vi skulle behöva bidra med en majoritet av det mest spännande innehållet under en lång tid från lanseringen. Så blev det inte - snabbt började det dyka upp nya förmågor med idéer, resvanor och erfarenheter som gjorde sajten oemotståndlig. Jag har lärt mig massor och reser ännu bättre än tidigare (på Flyertalk tiden flög jag Business Class, nu flyger jag First Class) :D
 
Toppen