Senaste nytt

Någon som varit i Hurghada i Egypten? Tips?

Tanuki

Medlem
Tjena!

10 Okt sticker jag till Egypten, tyvärr dock inte med förstaklass men ändå.
Ska bli skönt att få ett break från detta otroligt svenska vädret! Ta dykcert och bli brun!! :cool:

Så ser inte fram emot flighten men däremot hotellet.
Jag kommer stanna på detta hotell

Steigenberger Al Dau Beach Hotel: 5 star luxury Red Sea resort in Hurghada, Egypt

beach_night2.jpg


Skall enligt tripadvisor vara 5 stjärnigt och #4 / 166 hotell i Hurghada.

Någon som varit där? Bott på samma hotell?
Kanske slänger upp en liten skrift + bilder när jag kommer hem.
 

Marcus01

Medlem
Har inte varit på hotellet men bott i HRG under en period. Förvänta er inte en charmigt slumrande fiskeby, HRG är en stad i byggkaos utan struktur och allmänt rörig. Ni ska absolut in och stöka lite i stan men kom ihåg att egyptierna som håller till där är ganska jobbiga, tjatar och står i om deras affärer osv. Dykcert ska ni absolut ta om ni inte redan har det, ännu bättre är att ta det hemma för att kunna njuta lite extra på plats och slippa ligga och bubbla vid stranden en hel dag. Vet inte hur länge ni är borta men en utflykt till antingen Kairo eller Luxor är ju inte fel! bussresorna är dock inte jättekul utan ganska påfrestande med start tidig morgon.
 

Gnopps

Medlem
Någon som varit där? Bott på samma hotell?
Kanske slänger upp en liten skrift + bilder när jag kommer hem.
Absolut! Oavsett om det är charter- eller reguljärflyg ta några bilder och berätta hur hela resan var.

Jag flyttade tråden till allmänna diskussioner för att det ska vara lättare att hitta bland reserapporter.
 
Last edited:

Tanuki

Medlem
@Marcus01: Tack för tipset! Har hört att det skall vara lite pushigt med Egyptierna men vi klarar det nog ;) Vad har du för tips angående pengar? (Förutom att de är smutsiga) Hur mycket bör man ha i Egypiska pund / Euro / US Dollar?

@Gnopps: Jo jag gör nog det! Vill vara med i tävlingen som ni gjort ;) Och jag insåg ganska snabbt att jag lagt denna tråd fel eftersom jag inte skrivit någon "rapport" ännu. Tack!
 

Gnopps

Medlem
@Gnopps: Jo jag gör nog det! Vill vara med i tävlingen som ni gjort ;) Och jag insåg ganska snabbt att jag lagt denna tråd fel eftersom jag inte skrivit någon "rapport" ännu. Tack!
Ingen fara. Tävlingen är dock redan avslutad och vinnarna kommer snart tillkännages, men skriv en reserapport ändå!
 

Tanuki

Medlem
Har nu växlat pengar och packat väskan. Minns från Mr.Bjornström att han packar så lätt som möjligt så jag försökte följa samma modell. En stor resväska med kläder och skor i för en vecka och sedan biljetter, lite kläder, deo, tandkräm, badbyxor, kamera och pengar i mitt handbagage (om nu mitt incheckade bagage blir försenat).

Laddar inför Arlanda också.. skall försöka åka tidigare så man hinner slänga i sig lite Sbarro! ;)

Nu e det bara att vänta tills det blir helg sedan bär det av! :cool:
 
Last edited:
Toppen