Senaste nytt

Flyga runt i Asien med Star Alliance?

zanga

Medlem
Hej mina vänner, hoppas alla får en trevlig helg.
Skall ta och göra lite förjävla god mat efter detta inlägget postats. :D.. ~ohlala, hungrig nu.

Jag försöker hitta någon open jaw inom asien för att besöka vissa städer och få points till EB.
Själv vill jag köra One World men vad ska man göra, medföljande vill ju fixa EBG, så det kommer bli *A.

Jag har hittat lite intressanta saker med MH men speciellt prisvärt med något inom Star Alliance hittils. Med prisvärt så menar jag en bra deal med hjälp av stopovers osv... en klassisk Deal. Måste kunna hitta något bra eftersom resmål eller datum ej är bestämt.

Plan:
* Runt början av juli, kommer utgå från Shanghai ca. 1 Juli och måste avsluta resan i Beijing den 11 Juli
1) Resmål som helst önskas är något av Singapore/Hong Kong/Seoul inkluderat på något sätt
2) Samla points till EB
3) Helst åka business och betala ett ok pris.. men Slaveconomy är lungt sålänge det är prisvärt!

Cheers!
 

zanga

Medlem
Kan väl tillägga att jag kollat runt på Air China och Asianas hemsidor men inte hittat något "man kan leka runt med" direkt...
 

Dr. Miles

Expert
T ex sånt här?
http://www.businessclass.se/deals/6...-bangkok-t-r-thai-6-750-sek-inkl-skatter.html

Du kan flyga t ex Seoul-Taipei (stopover)-Bangkok (destination)-Hong Kong (stopover)-Seoul

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Mellan Bangkok-Hong Kong v.v. kan du åka med THAI Airbus A380.

Inom oneworld kan du använda Cathay Pacifics deal. Det finns bättre priser från Taiwan också.
http://www.businessclass.se/deals/2...-r-cathay-pacific-6-100-sek-inkl-skatter.html
 

zanga

Medlem
Tack så jättemycket Dr. Miles! Glömde av Thai helt och hållet...

Jag kollade just ICN-TPE-BKK-HKG-ICN på Thai's koreanska sida, priset blev 1,369,500 KRW ( 7,890.896 SEK på xe.com ) per person. Det skulle ge totalt 10462 EB miles, med ett antagande att sassalesinfo stämmer och minimum är 1200. Dealen är bra och A380 är nice.

Sedan ska man ta sig till Seoul från PVG och ICN-PEK isåfall också... Hmm...................
 

Dr. Miles

Expert
Sedan ska man ta sig till Seoul från PVG och ICN-PEK isåfall också... Hmm...................

Du kan flyga med China Southern som Shanghai-Seoul-Beijing för ca 2.250 SEK inkl. skatter i Economy.
Alternativt kan du flyga samma routing med Asiana (S klass) för ca 2.450 SEK inkl. skatter.
Asiana biljetten tillåter också flygning mellan Shanghai Hongqiao (SHA) - Seoul Gimpo (GMP) och Seoul Gimpo - Beijing.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om det räknas som prisvärt men du kan använda IATA First class fare till Singapore från Seoul.

Seoul-Hong Kong: Korean Air/Air India First class
Hong Kong-Singapore: Cathay Pacific/Singapore Airlines/United First class

Singapore-Seoul: Singapore Airlines/Korean Air First class


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Denna t/r kostar ca 17.500 SEK inkl. skatter. Om du vill ha stopover (över 24 timmar) i Hong Kong kostar det ca 2.200 SEK extra.
Om du vill prova Singapore Airlines A380 Suite, kan du flyga via Hong Kong,
 
Toppen