Senaste nytt

Byter British Airways till terminal 2 på Arlanda?

Teddulin

Medlem
Åker med BA till LHR den 10/5. Det står avgång från terminal 2 i bokningsbekräftelsen. Kan det stämma? Idag kör väl BA bara från terminal 5?
 

nota bene

Medlem
T2 är smidig vad gäller incheckningstid etc. men utbudet är ju hemskt vad gäller shopping och lounger...

Förstår inte hur så pass stora och viktiga bolag hamnar i T2.
 

PYRZ

Medlem
BA använde ju tidigare T2 och flyttades till T5. Sedan flyttade väl AF till T2 och nu kommer BA tillbaka dit? Kan T2 hantera två allianser?
 
Jag tycker att det är tråkigt med T2 och tidigare har jag funnit den terminalen något underdimensionerad. Vet inte om de på något sätt byggt ut incheckningshallen och avgångshallen. Nu är inte jag den person som springer omkring i 5ans alla affärer utan nöjer mig med några deostick och flaska skumpa i taxfreen. Men om man pratar "känslan" av att vara på en flygplats tycker jag att 5an helt klart är bäst.

Frågan är då vilket bolag (förutom QR) som kommer använda Menzies executive lounge på 5an? Så vitt jag vet används väl den främst till Oneworld bolagen? Och om man då ska göra T2 till en allians terminal för Oneworld dit QR snart kommer tillhöra kommer ju denna lounge gapa tom. Kanske SAS/Swissport kommer öppna en ny lounge? T ex. slå ut väggarna mellan Business och Scandinavian lounge och bara använda den till C klass passagerare och göra Menzies Executive till en ny lounge för *A G medlemmar...de har väl även dem märkt utav en ökad trafik utav passagerare med *A G kort sedan denna sida blev vida känd i branschen.....:rolleyes:
 

gdaily

Medlem
Jag hoppas verkligen det blir en bra lounge i T2 i så fall, flyger ju 90% med BA eller Finnair nuförtiden.
 

Jacob

Medlem
Jag hoppas verkligen det blir en bra lounge i T2 i så fall, flyger ju 90% med BA eller Finnair nuförtiden.
När jag besökte terminal 2 förra veckan använde de en temporär lounge som låg nere i källaren i ett rum jag gissar normalt används som en bussgate. Så helt klart är det en ny lounge på gång.

Hela transitområdet i terminal 2 var en stor byggarbetsplats med en minimal del öppen för allmänheten. Vad jag kunde se var endast tre gater brukbara vilket precis klarade morgonavgångarna med Air France, KLM och Air Berlin som avgår inom loppet av 30 minuter. Ingen vacker syn men helt klart ett smart drag att hålla trafiken i terminalen till ett minimum under ombyggnaden.

Trappan upp till Menzies loungen låg i det avspärrade området så säkerligen blir loungen på övervåningen precis som tidigare.
 
Toppen