Senaste nytt

Denpasar-Bangkok i Thai Airways business class. Någon mer som har erfarenheter från den sträckan?

susemm

Medlem
Hej, vi åkte från Bali till Bangkok, i aug 2012, med Thai i business class. Det var en Boeing777 och vi hade en mycket behaglig resa på fyra timmar. Toppenservice och god mat.
Är det någon mer som rest sträckan som har några erfarenheter att dela? Vi åker ofta till Bali och kommer troligen åka samma klass igen. Nu var det en 777:a, men det kanske är skillnad på TG´s businessclass i andra flygplan?

Om du vill se några mobilbilder från vår tripp, så finns de på min profil.

Ha en härlig dag:)

Susanne

http://www.businessclass.se/bilder/susemm/album/dps-bkk-tg-business-class/
 

Dr. Miles

Expert
Hej, vi åkte från Bali till Bangkok, i aug 2012, med Thai i business class. Det var en Boeing777 och vi hade en mycket behaglig resa på fyra timmar. Toppenservice och god mat.
Är det någon mer som rest sträckan som har några erfarenheter att dela? Vi åker ofta till Bali och kommer troligen åka samma klass igen. Nu var det en 777:a, men det kanske är skillnad på TG´s businessclass i andra flygplan?

Om du vill se några mobilbilder från vår tripp, så finns de på min profil.

Ha en härlig dag:)

Susanne

http://www.businessclass.se/bilder/susemm/album/dps-bkk-tg-business-class/
Välkommen till BusinessClass.se, susemm!

Tack för bilderna.
Det ser standard Business class stolen som har funnits några år. Maten är ungefär det samma som man får på andra intra-Asien rutter i Busienss class.

THAI körde bl a Boeing 747, Airbus A330 på Bangkok-Denpasar tidigare. Stoltypen varierar beroende på vilket flygplan du åker.
 

susemm

Medlem
Tack för välkomnande och kommentarer! Har varit inne på sidan så mycket det senaste året, så jag tyckte det var lika bra att bli medlem.

Intressant att TG kört med 747 på sträckan, det har jag aldrig sett. Måste dock säga att servicen var toppen och personligen tycker jag det är stor skillnad mellan asiatiska bolag och europeiska. Lite mer feeling och engagemang på nåt vis. Vi får se vad det blir vid nästa resa.
 

Senator

Moderator
När jag åkte i 2008 var det A330-300 med den regionala produkten. Det är en rätt l lång resa med 4:25 ut och 4:15 tillbaka.

Tittade bara lite på skoj och på söndag t.ex. är det en A340-600 som har First kabinen. Så "Thai Flygplanslotteriet" fortsätter ser jag...
 

susemm

Medlem
Ja jag har förstått att det kan bli vad som helst. Får försöka pricka in A340 nästa gång. Det skulle vara trevligt att prova den kabinen.
 

Dr. Miles

Expert
Ja jag har förstått att det kan bli vad som helst. Får försöka pricka in A340 nästa gång. Det skulle vara trevligt att prova den kabinen.
Om jag inte missminner helt, tror jag att THAI Business class stolar på A340-600 är det samma modell som du satte i på Boeing 777, men konfiguration är 2-2-2 så om man sitter två i mittenraden är det bättre alternativ än på Boeing 777 (som har 2-3-2).
 

Senator

Moderator
Dr Miles, det stämmer. Dock får man sitta i F kabinen som C passagerare. Senast jag gjorde det mellan BKK-SIN var alla 8 stolar tagna, och 6 av 8 gäster var vi norrmän :) Just den flighten var SAS code share som passade med inkommande CPH flight
 
Toppen