Senaste nytt

Hyrbil enkel väg (Tyskland -> Sverige)

Finns det någon uthyrningsfirma eller som om erbjuder envägshyra som inte kostar över 5tkr?

Vill plocka upp bilen i Frankfurt / Stuttgart / Strasbourg och lämna i Stockholm. Planerar en vinresa till Alsace i september och vore trevligt att komma hem med mer än 8 flaskor nertryckta i bagaget.
 

NyfikenGrau

Medlem
Europcar och Hertz i Tyskland brukar vara liberala med vart du kör med bilen och liknande, kollade precis Europcar och det går bra. Men priset beror ju så klart på hur länge du tänker vara borta och hur stor bil du vill ha (dvs hur mycket vin du vill kunna packa ner) :)
 
Jag har fått priser på mellan 5-10tkr för att hyra en minibusssliknande bil i 5-7 dagar med hämtning i Frankfurt och lämna i Sthlm.
Blir nog så att vi betalar någon att köra ner en bil som vi plockar upp i Frankfurt så får han ta flyget hem medans vi tar bilen runt bland gårdarna och kör hem den sjäva
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag vet inte, kanske fel forum att avråda någon från att flyga, men jag tycker dina lösningar låter rätt krångliga och skulle själv absolut göra en roadtrip av detta och köra hela vägen, klart smidigast och roligast när man är några stycken.

Alternativt flyga ARN-FRA-ARN, hämta och lämna hyrbilen på FRA samt låta skicka hem vinerna från gårdarna. Krävs väl någon föranmälan till Skatteverket/Tullverket eftersom det är Sverige vi pratar om, men tror den lösningen ändå är allra bekvämast.
 
Toppen