Senaste nytt

Någon som bott på Radisson i Chicago?

Bryant

Medlem
Någon här som bott på Radisson i Chicago? Jag ska bo där under påskveckan och är lite nyfiken på vad man kan förvänta sig.
 

kristerj

Medlem
Det är helt OK, vi bodde där för ett år sedan. Kanske inte det bästa (Radisson-)hotellet jag bott på, men nytt och "cool" design. Beläget på de nedre våningarna i en skyskrapa. Vi blev väl bemötta (hade bokat Carlson F&F rate) och fick en uppgradering som CCG. Be gärna om att få hörnrum högt upp. Consiergen var bra på att lämna förslag på aktiviteter/restauranger. Promenadavstånd till många sevärdheter. Restaurangens frukost kändes inte riktigt prisvärd, men det var trevligt att ta en drink en den stora baren.
Är det något särskilt mer du vill veta om hotellet?
 

Bryant

Medlem
Radisson Chicago?

Jag tror du fick med det mesta :). Tack. När du säger de nedre våningarna.. Hur högt kan man komma?
 

shibuyax

Medlem
Sitter i detta nu på plan 3 på just Radisson Blu Aqua i Chicago, var hysteriskt trött när vi kom hit efter en tidig morgonflight och alldeles för lite sömn och upptäckte först senare på dagen att de helt missat min CCG-status och därmed uppgradering, fruktfat etc. Å andra sidan gjorde det inte så mycket, rummet vi fick var helt okej. Upptäckte också en enorm burk jellybeans på rummet efter turndown, alltid trevligt.

Det är nära till det mesta, rekommenderar varmt Pierrot Gourmet som ligger några kvarter bort i botten på The Peninsula, korsningen E Superior St/N Rush St. Bra och enkel och enormt god mat med skön inredning (mindre community tables) som öppnar för lite slumpmässiga konversationer med nya människor. Vi var där runt lunch idag, språkade med kvinnan som satt mitt emot och blev så småningom bjudna på filmpremiär och bubbel med regissören nu i kväll. Serendipity i fin form.

Enda nackdelen jag sett hittills är att det varit rätt mycket sping i gym/relax/pool-delarna, hade planerat att gå ner dit för att koppla av men det blev svårt. Men det kan läggas i kolumnen för randmärkningar...
 

Bryant

Medlem
Radisson Chicago?

Nu har vi bott här några nätter och jag är nöjd! Det är ett fräscht hotell med nära till allt! Vi fick tyvärr ingen uppgradering men vi fick ett stort fint hörnrum på 13 våningen med lake view och balkong.

Sist bodde vi på Sofitel och jag trivs bättre på Radisson.
 

Bryant

Medlem
Radisson Chicago?

Nu har vi kommit hem från vår vistelse på detta hotell.

Betyget är att det är ett väldigt trevligt hotell. Vi fick ett stort hörnrum på 13:våningen med utsikt mot Navy pier. Rummet var mycket trevligt och ett stort plus var balkongen. Ingen uppgradering trots CCG utan det var paid upgrade som gällde Om jag måste nämna något negativt så var det städningen, då de glömde att städa rummet en dag. Som kristerj sa så är frukosten inte prisvärd! Det är endast på helger de har buffé till en kostnad av 25$ per person. Buffén var inget att hurra över. Övriga dagar har de à la carte till överpriser. Om man däremot lämnar hotellet, ut genom entrén, vänster och sedan höger i korsningen så kommer man till en frukostresturang som heter Wildberry. Helt klart värt de ca 3 minuter det tar att gå dit! Suverän frukost och betydligt billigare.

En supermarket som jag vill rekommendera är Mariano's. Den ligger ca 3-5 min promenad från hotellet. Gå dit istället för att gå in på CVS som ligger i samma byggnad som hotellet. Ut till vänster, sedan gena genom att ta vänster innan nästa byggnad och sedan in på "innergården". Otroligt fräsch affär med saluhallskänsla, gå dit om ni vill köpa lunch/middag för att äta på rummet. De har allt du behöver och lite till, allt från friterade kycklingvingar till Pizza till Salladsbuffe och fräsch frukt. Två våningar är det, där den översta är "saluhall" och den understa är vanlig supermarket. Bra vin utbud.
 

erhel

Medlem
Tack för tipsen Bryant och shibuyax. Ska ta vara på dem när jag åker till Chicago för första gången i början på juni! Om ni har några andra måsten får ni gärna skriva här eller PM:a.
 
Toppen