Senaste nytt

Nu har det blivit billigt - Norwegian har ny kampanj

Traveller

Medlem
Norwegian har just släppt lös en ny kampanj som känns rätt billigt..

Text ur annonsen från Norwegian nedan:

Flyg direkt till Florida, New York & Bangkok!
I november släppte vi biljetter till våra första långdistansdestinationer New York och Bangkok. Idag är det dags igen, nu släpper vi biljetter till vårt tredje långdistansresmål, Fort Lauderdale - Florida!

Första flygning till Fort Lauderdale avgår 1 december 2013.
Boka dina biljetter idag fr 1699:-

Nu kan du boka biljetter till New York och Bangkok med avresa nästa vinter. Nu släpper vi biljetter från november 2013 till februari 2014. Det gäller att vara snabb, de biljetterna går åt snabbt!

Stockholm - New York fr 1199:-

Stockholm - Bangkok fr 1699:-
 

Marcus01

Medlem
Hehe, undrar hur många billiga biljetter det finns på varje flight? Om jag inte minns fel så har jag hört någonstans att det måsta finnas x antal stolar till det lägsta priset för att man ska få annonsera om det.
 

agehall

Medlem
Det är ju inte för inte som man blir lite sugen på att åka till BKK. Men sedan kommer man snabbt på att det är 11h i en proppfull metalltub med folk som ska på badsemester och ha party. Då blir det direkt mindre skoj...
 

Magino

Medlem
Det behöver alltså inte finns 10 till det priset per resa utan 10 resor totalt till den destinationen under kampanjperioden, eller har jag missuppfattat det hela? Om detta stämmer behöver det alltså endast finnas 1 plats till detta priset på tio olika flyg.
 

FFS

Medlem
Verkar inte finnas så många av de billigaste platserse kvar till New York.
Sen kostar dett 499 per riktning för mat/platsreservation/1bagage.
I december ska de flyga med 787 enligt bokningsidan.
 

Unicornone

Medlem
Kollade just ARN-BKK i Eco den 14/2-14 med retur den 28/2-14
Norwegian vill ha 7700:- inkl plats, bagage och mat. TK på Skyscanner 4937:- lägger man till ruskiga 208:- så blir reslängden dessutom ok..
Minskar med sådär 19 timmar på ditresan.

LCC= Mjae, om du är en av de tio första kanske men sen så kan man ju lika gärna flyga med ett "riktigt" bolag.
 

FF#1

Medlem
Har roat mig med att kolla billiga biljetter till USA med Norwegian, det är inte många dagar som man hittar nått billigare än med "Vanliga" bolag om man lägger till mat och väska.
 

Dr. Miles

Expert
Ett av bra användningsområde är för positioneringsflight.
Traditionella flygbolag tar ofta hutlösa priser när man bokar enkelresa på longhaul.
Om man kan t ex köpa enkelbiljett till New York eller Bangkok för under 2.000 SEK inkl. skatter kan det vara värt.

T ex Delta SkyMiles debiterar bränsletillägg på Air France/KLM flygningar på bonusresor om man börjar resan från Europa.
http://www.businessclass.se/skyteam...rar-delta-skymilles-om-reser-fran-europa.html
 
Toppen