Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Swisser

Medlem
Hur har ni tänkt att utnyttja att det går att flyga via Europa från IST till CPT? Det går ju inte att göra någon stopover på deras bonusbiljetter, så det verkar ju ganska värdelöst. Eller har jag missat något?
 

karho

Medlem
Hur har ni tänkt att utnyttja att det går att flyga via Europa från IST till CPT? Det går ju inte att göra någon stopover på deras bonusbiljetter, så det verkar ju ganska värdelöst. Eller har jag missat något?

Jag tänker som så, att man får mer flyg per krona (eller miles). De flesta normala skulle säkert föredra att flyga så direkt som möjligt, och Frankfurt är knappast genväg från IST, men som sagt, gillar man att flyga så gör man. Plus i det här specifika fallet, möjlighet att prova A380 vilket jag ännu inte gjort.
 

Dr. Miles

Expert
En fråga: Jag har ingen erfarenhet av Lifemiles.

Vilka är Pro´s and Con´s utöver det du angett i matrisen (Kundservice, availability etc)?
Och låter Lifemiles verkligen dig boka F på LH Group (upon availability inom 14 dagar)?

Jag har aldrig bokat First class award med LifeMiles, så kan jag inte uttala mig om detta.

Den storsta nackdelen med LifeMiles är att man inte kan blanda olika kabinklasser.
Vilket gör att man inte kan boka First class award för avrea från/till Sverige/Danmark/Norge.

LifeMiles kundtjänst som jag har pratat med (Spanien och USA) var ungefär som Manuel på Pang i bygget.
En av dem fattade inte mitt önskemål t ex Stockholm-Frankfurt-Bangkok och försökte att debitera Stockholm-Frankfurt och Frankfurt-Bangkok trots att det inte var stopover.
 

Dr. Miles

Expert
Ang. Kundservice...

US Airways Agenter (USA callcenter): Trevliga, southern accent, tror att Singapore är genvägen till AKL från MEL, och att Rarotonga (RAR) ligger i Afrika... M.V.G i Geografi helt enkelt.
LifeMiles Agenter: Dåliga på engelska och bara repeterar vad det står på datorn. Om inget kommer upp på datorn så insisterar de att flygplatsen du vill åka till inte finns.
Ett samtal till LifeMiles kundtjänst. (namnen är fiktion)

Dr. Miles: I want to book an award travel using my miles.
Manuel@LifeMiles: What's your name, Sir?
Dr. Miles: Dr. Miles
Manuel@LifeMiles: How do you spell your name?
Dr. Miles: D as Delta, R as Romeo, M as Mike, I as India, L as London, E as Echo, S as Sierra.
Manuel@LifeMiles: OK, Mr Sierra, you want to fly from India to London, which date?
Dr. Miles: (ett stort suck)...​
 

karho

Medlem
Testar att söka C SIN-ARN. Får upp möjlighet att åka med A380 med SQ SIN-FRA, trodde SQ blockade alla utom Miles&more för 380n? Det går dock bara att hitta en plats per flyg, söker man på två hittar den inget (annars hade jag slagit till direkt).
 

Bonden

Medlem
Testar att söka C SIN-ARN. Får upp möjlighet att åka med A380 med SQ SIN-FRA, trodde SQ blockade alla utom Miles&more för 380n? Det går dock bara att hitta en plats per flyg, söker man på två hittar den inget (annars hade jag slagit till direkt).

Har för mig att det bara gällde F?
Var det F du hittade?
 

karho

Medlem
Jag har varit i kontakt med Aviancas support nu, vilken för övrigt är MYCKET bra. Snabba, konkreta och trevliga svar via mail.

50$ i straffavgift, + lokal skatt kostar det att avboka enskild biljett. Om man bokar T/R hade det inte blivit så dyrt, men nu har jag två enkelresor.

Jag har skickat en förfrågan om man får tillbaka poängen även för cashdelen, och väntar mig ett svar inom kort :).

Hej, fick du något svar angående om cashdelen är återbetalningsbar? Hittar ingen info om det längre ner i tråden.
 

Palazzi

Medlem
Hej, fick du något svar angående om cashdelen är återbetalningsbar? Hittar ingen info om det längre ner i tråden.

Jag har skickat säkert fem mail. men de tenderar att (troligen medvetet) hoppa över den frågan i varje mail. Jag har ännu inte avbokat min resa, som måste utföras via telefon.... Jag måste avboka iallafall, så jag lär väl märka snart :). Som tur är var det inte så mycket pengar det handlade om ifall det värsta visar sig vara sant.

Ni som ringt: Till vilket land ringde ni? Huvudkontor i Sydamerika? England? USA?
 
Toppen