Senaste nytt

Bästa Radisson hotellet i Köpenhamn?

Daniel P

Medlem
Ser ut som det finns flera Radisson hotell att välja mellan i Köpenhamn, med lite olika prisklasser och lägen i staden.

Är det någon som bott på Radisson i Köpenhamn? Vilket hotell föredrar ni?
 

Kristofer

Medlem
Har i och för sig bara bott på SAS-hotellet, men tycker det är riktigt trevligt. Nyrenoverat, med alla Arne Jacobsen-detaljer bevarade.

Tillagt: Talar alltså om det hotell som idag heter Radisson Blu Royal Hotel.
 
Last edited:

bnccnb

Medlem
Du hamnar mitt i smeten om du sätter dig på Royal. Det är också detta som jag också skulle sätta mig på. Däremot kan du få en väldigt fin utsikt från Scandinavia som inte det heller är dåligt val, men lite längre promenad in mot stan. Royal har mycket bra resturang.

Falconer har jag inte testat...
 

Jacob

Medlem
Radisson Scandinavia ligger något utanför stadskärnan, men inte längre bort än att man kan gå in till stationen och Tivoli.
Vill minnas att det är Danmarks högsta byggnad, så rätt bra utsikt om man får ett rum högt upp.
Ganska många restauranger på hotellet.

Har också testat Radisson Falconer som ligger ytterligare något längre bort från centrum, dock går tunnelbanan precis utanför entrén.
Falconer är lite mer ett konferenshotell. Inget att klaga över, men inget jättespeciellt heller.
 

cikada

Medlem
Royal är tveklöst det bästa med tanke på standard och läge enligt min uppfattning. Bodde på Falconer för en vecka sedan men tycker liksom Jacob att det är för mycket "konferensstuk" för att kännas trevligt. Börjar dessutom bli lite nergånget tycker jag. Även om det ligger på Frederiksberg så är läget med närheten till Metron OK. Utsikten över Köpenhamn från de övre våningarna är helt suverän.
 

PeHe

Ny medlem
Radisson Blu Royal är väldigt bra. Fantastisk inredning, står verkligen ut från mängden.
 
Toppen