Senaste nytt

Skyways öppnar linjen Bromma-Köpenhamn

Alf

Medlem
Det verkar inte så genomtänkt att tro att denna linje skall bli någon succé. Att flyga F50 är så långt från komfort man kan komma, det är bara Metron som är sämre. Jag skulle inte sätta mig i en F50 när det är samma tidsperspektiv på att åka ut till ARN och sätta sej ett bättre flygplan. Då menar jag inte komforten på benutrymme, det är lika illa i de flesta ekonomiklasser utan buller och skrammel. Skyways borde åtminstone satsat på jet om det skall bli någon fart på linjen. Jag tror den är borta till nästa år.
 

Gnopps

Medlem
Jag tycker det borde kunna funka. F50 är förstås obekväm men fördelen och tidsbesparingen med BMA kan vara stor. Ser de bara till att de får fungera som feeder för anslutningar i CPH har de nog en möjlighet. Är de smarta så lägger de tidtabellen så att avgång är strax efter någon avgång från ARN, förutsatt att ankomsttid i CPH är samma kommer de då alltid komma först i sökresultat.
 

vicce

Medlem
Svårt att säga om denna linje kommer bli succé. Har de bra priser på biljetterna så kan det mycket väl gå vägen. Gäller bara att de passar in så att det finns en hel del anslutningsflyg i Köpenhamn att välja på med andra bolag.
 

twiggs

Medlem
BMA öppnar klockan 07:00. Flygtid i en F50 mellan BMA och CPH lär säkert vara 90-100 minuter enligt tidtabell. Alltså kan första planet från Stockholm landa först vid 08:30 i bästa fall. Med en anslutningstid på 30-45 minuter innebär det att man först kan flyga vidare vid 09:00–09:15(–09:25).

På samma sätt på returen. BMA stänger klockan 22:00 vilket innebär att anslutande plan måste vara tidtabellslagda för att landa senast klockan (19:35–)19:45–20:00 på CPH. Detta gör att endagsresor från Stockholm ut i Europa inte riktigt fungerar med denna nya linje. Från Europa till Stockholm då?

Det går men tidtabellen måste förstås anpassas för att täcka in avgångar. Avgång tidigast 10:00 från CPH mot BMA! Framme är man i sådana fall strax innan lunch.

Nej, jag tror faktiskt mest på resande från Stockholm till trakterna kring CPH för denna linje.
 

tourist

Medlem
Aha - så det är på samtliga linjer? Trodde det bestämdes från fall till fall.

Tidigare i år hade jag anledning att fråga Skyways om deras interline-avtal och fick då det här svaret:

SKYWAYS HAS INTERLINE AGREEMENT WITH THE FOLLOWING AIRLINES:
SK - 117 - SCANDINAVIAN AIRLINES
HR - 169 - HAHN AIR
KL - 074 - KLM
OS - 257 - AUSTRIAN
AY - 105 - FINNAIR (NOT VIA CPH)
FI - 108 - ICELAND AIR
KF - 142 - BLUE 1
AF - 057 - AIR FRANCE
JK - 680 - SPANAIR
LH - 220 - LUFTHANSA
AB - 745 - AIR BERLIN
 
Toppen