Senaste nytt

Business Europa-Australien, poänguttag med SAS EuroBonus

HighFlyer

Medlem
Hej och tack för en bra webbsida med mängder av information!
Detta är mitt allra första inlägg och min fråga är säkert väldigt simpel men likväl behöver jag hjälp;
Vår familj bestående av 2 vuxna och 2 barn (båda under 11 år) avser att boka en bonusresa inom Star Alliance från Europa till Australien i businessclass. Om vi flyger t ex Swiss eller Lufthansa har jag förstått att det kostar totalt 647 500 poäng (75 % av poänguttaget för barnen). Men är det överhuvudtaget praktiskt genomförbart att få 4 biljetter i business för poäng på samma flight? Och var kan jag gå in och se tillgången på lediga bonusplatser för olika avgångar?

Mycket tacksam för svar från någon insatt.

//HighFlyer
 

jumbooze

Medlem
Hej och välkommen,
skriv gärna var du har dina poäng, hos SAS eller M&M eller annat bolag?
 
Last edited:

HighFlyer

Medlem
Sorry, hos SAS. Kan ju även passa på att ställa en tilläggsfråga då jag ser att många på denna sajt är väldigt kreativa vad avser hur man kan använda poängen; kanske finns det något smartare sätt att boka t o r till Australien och därmed göra av med färre poäng?
 

HighFlyer

Medlem
Tack för fint tips om sökmotor, verkar vara en bra sajt. Provade men lyckades inte få några träffar när jag testade olika datum Kastrup-Sydney (multiple dates) för 4 pers i business hela vägen. Det kanske helt enkelt inte går att boka för så många personer?
 

Perra

Medlem
Prova dela upp de, CPH-BKK, BKK-SYD, spontant tror jag de e svårt med 4 pers i C så om möjligt kanske ni kan dela upp er
 

palmen

Moderator
Störst chans är nog att hitta 2 personer i C på en flygning, man ska nog ha mycket tur om man lyckas hitta 4 bonusplatser på samma flighter.
Som redan nämnts så är det lättare om du delar upp flygningarna i delar, CPH-BKK och BKK-SYD eller liknande (beroende på vart ni vill byta plan i asien).

Bränsletillägg kan bli rätt dyra, kan vara en fördel att leta bonusplatser med SAS till Peking, Tokyo, Shanghai med sas och sedan vidare med *A flyg till Sydney om det är möjligt, på så sätt kan man slippa bränsletillägg på halva resan i alla fall.
 

HighFlyer

Medlem
Tack för värdefulla tips!
Nu får jag ånyo bevisa min okunskap men om man bokar t ex med SAS till Asien i business och sedan en annan flight därifrån, blir inte det två helt separata bokningar (och därmed mycket högre poänguttag)? Min "budget" går vid ca 700 000 poäng.
 

jumbooze

Medlem
Nej, tala med kundtjänst säg att du vill boka till SYD men med SAS till PEK/PVG/NRT och därifrån med *A.
 
Toppen