Senaste nytt

BARA Business class - En resa med Odyssey

Senator

Moderator
London - New York
EOS (RIP)
MaxJet (RIP)
SilverJet (RIP)
Allt detta senaste 6-7 åren

Amsterdam - New York
OpenSkies (RIP)

Paris - New York
OpenSkies ändrat till ekonomi, ekonomi plus, affärsklass

Frankfurt - Newark
Düsseldorf - Newark
Zurich - Newark

LH/LX ändrat till ekonomi, affärsklass, första

Nja, jag är tveksam... Frågan är hur LCY-JFK mår..
 

fredd

Medlem
Jag gillar alltid idén av flygningar med endast c-klass men betvivlar hur de ska hålla emot konkurrensen från BA 001 och BA 002. Även om A318 måste tanka i Shannon så är smidigheten kring det hela så bra det kan bli, vilket tillsammans med att BA har ett FFP som gäller på många flighter (också inom One World) gör Odyssey ofördelaktigt.
I samma veva vill jag också uttrycka min besvikelse av att Concorde inte har fått en ersättare, förvisso är det mycket tal om miljön nu, men ändå. Borde vi inte uppleva en positiv teknisk utveckling där allt blir bättre? Har funderat mycket på det där..
 

Palazzi

Medlem
Tror tyvärr detta är dödsdömt... Ingen allians, och ingen fördel alá BA0001 och deras stopp i Shannon. Dock är valet av flygplan helt rätt för uppgiften.

Jag har gärna fel men, som Senator påpekat: statistiken talar inte för konceptet.
 

agehall

Medlem
Varför? Helt ärligt, vem f-n har sänkt pengar i det här projektet? Det är ju total idioti att ens försöka konkurrera med BAs flighter här, som redan har detta koncept.
 

SK1989

Medlem
Bombardier har väl fortfarande inte gått ut med namnet på vem som beställt planen som ryktas tillhöra "Odyssey Airlines"?...
 
Toppen