Lundabon
Medlem
Hej
När familjen skulle resa hem från Thailand var flyget kraftigt försenat från Bangkok till Doha, vilket innebar att vi missade connection till Köpenhamn. Vi fick hotell i Doha och fick åka dagen efter med samma flyg. Detta innebar att vi kom hem ett dygn sent och missade därmed en arbetsdag. Jag pratade med flera av Qatar personal om ersättning men de bara sa att det skulle anmälas via hemsidan.
Väl hemma har jag ringt till Qatar och fått besked på att skicka in ett skriftligt klagomål till tell-us@qatarairways.com. Detta är gjort för en vecka sedan men har inte hört något från dem, inte ens att de tagit emot brevet.
Kan man räkna med någon form av ersättning eller är det bara att gilla läget?
Vidare kan jag säga att Qatar inte imponerade i servicekunnande. 3 timmars kö på Bangkoks flygplats. När vi väl kommit fram fick vi ingen information om vad som skulle hända.
Har ni andra råkat ut för samma problem och hur agerade ni då (inför framtida problem).
När familjen skulle resa hem från Thailand var flyget kraftigt försenat från Bangkok till Doha, vilket innebar att vi missade connection till Köpenhamn. Vi fick hotell i Doha och fick åka dagen efter med samma flyg. Detta innebar att vi kom hem ett dygn sent och missade därmed en arbetsdag. Jag pratade med flera av Qatar personal om ersättning men de bara sa att det skulle anmälas via hemsidan.
Väl hemma har jag ringt till Qatar och fått besked på att skicka in ett skriftligt klagomål till tell-us@qatarairways.com. Detta är gjort för en vecka sedan men har inte hört något från dem, inte ens att de tagit emot brevet.
Kan man räkna med någon form av ersättning eller är det bara att gilla läget?
Vidare kan jag säga att Qatar inte imponerade i servicekunnande. 3 timmars kö på Bangkoks flygplats. När vi väl kommit fram fick vi ingen information om vad som skulle hända.
Har ni andra råkat ut för samma problem och hur agerade ni då (inför framtida problem).