Senaste nytt

Prioriteringsordning vid uppgraderingar på SAS

jumbooze

Medlem
Hej,
Hur prioriterar SAS sina upgrades med poäng vid gate?

Är det bara efter status EBP EBG EBS EBB? Och ursprungsklass på biljetten spelar den in?

Jag har sett att Air France verkar väga in om man tillhör något företag som reser mycket.
Själv har jag blivit framflyttad till rad 1 i AF flera gånger även om jag bara är silver och antar då att det är för att min profil är kopplad till jobbets konto och jobbet handlar många biljetter från AF. Verkar även finna flyertalk användare som stödjer detta.

Är det någon som vet om det spelar roll om man har kopplar sin SAS profil till jobbets CMP kod?

Bryr sig SAS om det vid upgrades eller är det bara upp till folk i gate/incheckning som uppgraderar enligt deras egna tycke?
// J
 

Roger J

Medlem
Med poäng är det först till kvarn vad jag vet. Undantag är vissa stationer, t.ex. Chicago, som "spar" uppgraderingsplats om de ser att det senare kommer EBP.
 
Med poäng är det först till kvarn vad jag vet. Undantag är vissa stationer, t.ex. Chicago, som "spar" uppgraderinsplats om de ser att det senare kommer EBP.
Min erfarenhet att även CPH, OSL, IAD "reserverar" möjlighet till EBP. Jag har ialla fall aldrig misslyckats de gånger jag har gjort detta.
 
Toppen