Senaste nytt

Plan försenat pga Kalle Anka

Fredrik

Medlem
En person är upprörd på SAS Facebooksida eftersom hans plan från ALC blev försenat då Kalle Anka inte boardat. Misstänker att det är någon slags kod som använts här. Personen som klagar känns lite over the top men vem vet vad han missat.

Till den det berör .
Ansvarig inom styret för SAS .

Hur kan Ni boka in Kalle Anka på en flygning från Alicante till Stockholm? Jag kräver ett skriftligt svar på detta . Lördagen den 9 mars .ordinarie avgång 22.40.
Det går inte att svara anonymt eller mörka på detta . Jag SKA erhålla en förklaring . Klarar Ni + Hen inte av att svara går jag vidare med en stämning ..
Vänligen
 

agehall

Medlem
Man kan ju faktiskt heta Kalle Anka om man vill. Jag ser fram emot att personen ifråga skickar en stämningsansökan så vi får lite mer detaljer och, inte minst, ett riktigt gott skratt.
 

Lonelyflyer

Medlem
när vi hade utbildning för många år sen i sas bokningssystem användes påhittade namn som såklart sen togs bort (gamla resaid)

Dock har ja för mig att nån bokade in Carola häggqvist och undrar om inte det hamnade som skarpt läge
Känns som att det här kan vara en sån situation
 

Nystrom

Medlem
En person är upprörd på SAS Facebooksida eftersom hans plan från ALC blev försenat då Kalle Anka inte boardat. Misstänker att det är någon slags kod som använts här. Personen som klagar känns lite over the top men vem vet vad han missat.

Jaja, man upphör aldrig att förvånas vad folk kan använda sitt förhöjda blodtryck till. Om man skall vara irriterad så finns det väl lite mer angelägna saker att vara irreterad på än Kalle Anka....
 

seat56f

Medlem
Jaja, man upphör aldrig att förvånas vad folk kan använda sitt förhöjda blodtryck till. Om man skall vara irriterad så finns det väl lite mer angelägna saker att vara irreterad på än Kalle Anka....

Nja, många som inte håller med dig, minns en viss debatt angående bortklippta figurer i Sveriges näst mest sedda TV-program 2012...

Kan det vara dignitärer som står under kodnamn?
 

flierman

Medlem
Jag stod faktiskt en stund i en gate och ropade i högtalarsystemet efter en herre vid namn MR Per Saxofon, han kom aldrig och siffrorna på boardade personer mot antal personer ombord stämde inte. Det visad sig att en stor musiker hade bokat ett säte åt sin saxofon :) Resebyrån i Wien hade inte gjort detta på rätt sätt så därför var det förvirrande :)
 

Snosken

Medlem
när vi hade utbildning för många år sen i sas bokningssystem användes påhittade namn som såklart sen togs bort (gamla resaid)

Detta görs fortfarande, när man ska kolla priser, tider och så vidare. Förmodligen är det någon som gjort detta och glömt ta bort Mr Duck. Sen är det ju faktiskt inte helt otänkbart, Paul Anka finns ju tex =)
 
Toppen