Senaste nytt

[Economy class] Stockholm/Göteborg-Barcelona/Malaga T/R, Finnair, fr 1.550 SEK inkl.

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2014-11-25


[Economy class] Stockholm/Göteborg-Barcelona/Malaga T/R, Finnair, fr 1.550 SEK inkl. skatter

STO/GOT-BCN/AGP/MAD T/R
Flygbolag: Finnair (AY)
Kabinklass: Economy
Bokningsklass: R
Fare basis: RBA2SE
Pris:
  • Barcelona: 100 SEK + skatter ca 1.450 SEK, totalt ca 1.550 SEK inkl. skatter
  • Malaga: 250 SEK + skatter ca 1.370 SEK, totalt ca 1.650 SEK inkl. skatter
  • Madrid: 200 SEK + skatter ca 1.470 SEK, totalt ca 1.670 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 1 natt / 3 månader
Förköpskrav: 7 dagar
Gilltig för resa mellan:
Stopover: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej

---originalpost 2013-02-26---

Skapligt pris och resan ger 100% American Airlines AAdvantage miles.

[Economy class] Stockholm/Göteborg-Barcelona/Malaga T/R, Finnair, fr 1.450 SEK inkl. skatter

STO/GOT-BCN/AGP/MAD T/R
Flygbolag: Finnair (AY)
Kabinklass: Economy
Bokningsklass: R
Fare basis: RBA2SE
Pris:
  • Barcelona/Malaga: 100 SEK + skatter ca 1.350-1.400 SEK, totalt ca 1.450-1.500 SEK inkl. skatter
  • Madrid: 200 SEK + skatter ca 1.440 SEK, totalt ca 1.640 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 1 natt / 3 månader
Förköpskrav: 7 dagar
Gilltig för resa mellan:
Stopover: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: Stockholm/Göteborg-(AY)-Helsingfors-(AY)-Barcelona/Malaga/Madrid

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Poängintjäning
Finnair R klass ger:

Stockholm-Helsingfort-Malaga t/r ger ca 4.600 AAdvantage miles och nästan 7.000 elite qualifying points till AAdvantage.
(Finnair R klass ger 150% elite qualifying points på American Airlines AAdvantage)

Om man har redan flugit minst 4 AA flygningar samma år, 7 t/r till Malaga ger AAdvantage Platinum (oneworld Sapphire).

För flygning till Malaga kan man tjäna ([10 TP + 35 TP] x 2) = 90 Tier Points per resa om man krediterar till British Airways Executive Club.
 
Last edited:

Kricka

Medlem
Förutsatt att man gjort sina fyra resor med AA så låter det som ett mycket prisvärt alternativ
för att få status hos One World !
 

Jonas C

Medlem
Har noterat att Finnair har börjat sälja billiga biljetter intra-EU. I vissa fall kan man få ner priset per segment så lågt som 250kr.
 

gdaily

Medlem
Perfekt, jag har ju ev en resa till just Malaga med jobbet på ingående plus att jag har två uppgraderingskuponger med Finnair. Nu får det bli till att tjata på chefen :)
 

Dr. Miles

Expert
Jaha, försökte boka i April på Finnairs hemsida. Det kostade drygt 3000.

Var bokar man denna billiga biljett då?

Jag märkte att det inte går att boka på Finnair, men det går att boka via resebyrå.
Prova att söka på ITA Softwares webbsida först, sedan kolla de tillgängliga datumen t ex på Kayak.se.

kommandot på ITA Software

Departure city: ARN
ay ay /f bc=r

Destination: AGP
ay ay /f bc=r​
 

AABack2ARN

Medlem
Dr Miles: Är du säker på att det inte går att boka på finnair.com? Är det inte så att R-klass är väldigt svårt att hitta? Kollar jag på ExpertFlyer kan jag se att ARN-HEL har R tillgängligt om jag bokar till Asien, men vill jag boka inom Europa är R-klass utnollad på segmentet ARN-HEL.

Skulle en resebyrå komma runt det (på ett "lagligt" sätt)?
 

Dr. Miles

Expert
Dr Miles: Är du säker på att det inte går att boka på finnair.com? Är det inte så att R-klass är väldigt svårt att hitta? Kollar jag på ExpertFlyer kan jag se att ARN-HEL har R tillgängligt om jag bokar till Asien, men vill jag boka inom Europa är R-klass utnollad på segmentet ARN-HEL.

Skulle en resebyrå komma runt det (på ett "lagligt" sätt)?
Det ser ut som Finnair har Married segments.
T ex Orbitz visar rätt pris (ca 1.500 SEK) men de visar annat pris när man väl har valt flighter. :confused:
 

AABack2ARN

Medlem
Jag har hittat några enstaka dagar då det gått att få BÅDE utresa och hemresa i R-klass. Däremot några fler fall där det är R-klass ena vägen och Z-klass andra vägen. Totalpris 1700SEK känns ganska bra. Men skulle jag göra detta för en MR för att få bra AA-poäng vill jag ha R bägge vägarna med högst en natt mellan flygningarna och det verkar omöjligt.
 
Toppen