Senaste nytt

Eurobonus poäng på resa till Singapore

Resårolle

Ny medlem
Hej !

Jag har precis börjat mitt nya jobb som innefattar en hel del resande runt omkring i världen. Jag är ny på detta så mina frågor kanske är löjligt enkla, men alla är vi barn i början.
Jag ska om två veckor flyga till Singapore.

Resan går TUR//RETUR Landvetter-Köpenahamn(SAS) Köpehamn-Bankok (Thai Airways) Bankok-Singapore (Thai Airways)
Jag flyger Economy Extra.

Jag har tre frågor.

1. Kommer jag kunna få eurobonuspoäng för detta?

2. OM jag får eurobonuspoäng, får jag då dessa genom att jag checkar in med mitt eurobonuskort på flygplatsen?

3. Jag registrerade mig för Miles and More för någon vecka sedan, men jag vill inte börja registerar några poäng där innan jag har mitt guldkort hos Eurobonus. Det finns ingen risk att poängen registeras där av misstag på något vis?
 

Snosken

Medlem
1 - Ja

2 - Om du angett ditt Eurobonusnummer vid bokning så ska det ligga med för poäng, du kan även visa/registrera det vid incheckning.
Sen ser jag alltid till att spara alla dokument och dubbelkollar så det blir reggat ordentligt efteråt, annars kan man ju efterregistera på nätet.

3 - Enda sättet för att du ska "råka" få poängen på ditt M&M kort istället är om du aktivt visar/registrerar detta för flygbolagen, så svaret på den frågan blir ju Nej.

:)
 
Toppen