Senaste nytt

Expedia visar inte Lufthansas flighter

petsky

Medlem
Hej

Sitter och skall boka en resa Zürich till Frankfurt. För att ta en prisreferens gick jag in pa expedia.se och sökte efter flighter. Till min förvaning fick jag inte upp nagra lufthansa eller swiss flighter samtidigt som andra resebyraer visar alla flighter som gar att fa tag pa.

Det innebar att jag var tvungen att fortsätta undersöka detta och det visar sig att expedia.se inte visar nagra lufthansaflygningar alls. Har försökt titta om jag har nagra inställningar som skulle göra att jag inte ville titta pa lufthansa men kan inte hitta nagonting sadant.

Har nagon annan haft liknande problem?

PS. Jag har skickat en fraga till expedias kundtjänst eftersom jag gillar deras sökmöjligheter och det vore synd om man inte kan använda expedia DS.
 

petsky

Medlem
Det har du helt rätt i.

även expedia.DE visar lufthansa flygningar.

Kanske bara är skit bakom tangentbordet, men har försökt titta över vad som jag möjligen kunde göra fel.
 

HKG Flyer

Medlem
Ett klassiskt Sweden VS Switzerland mixup :p

Lite märkligt detta. från wien till Frankfurt går de ju bra. Men inte från Sveits
 

petsky

Medlem
Det verkar som att för mig är det skillnad mellan om jag gick in pa expedia.se eller expedia.com eller expedia.de. Ser Lufthansas flighter pa .DE och .COM men inte pa .SE Har provat med olika webläsare och att rensa cookies.

Jag skrev till expedias kundtjänst och fragade.

De svarade att de inte heller kunde se de flighter jag sökte efter och skrev att de hade samarbete med LH och LX men att de eventuellt inte hade sammarbete med dem pa just de rutterna jag sökte i Sverige.

Efter det har jag inte orkat gräva vidare. Vet att jag bokar via andra kanaler om jag vill aka lufthansa.
 
Toppen