Senaste nytt

Felaktiga poäng på en flygning med turkish vem kontaktar man?

Hej,

Jag flög HKG-IST där jag gjorde en uppgradering på flygplatsen med Cash. På biljetten står de bokningsklass C vilket även check in personalen också så att de skulle vara. Nu är de bara så att mina poäng trilla in idag men bokningsklass A som jag hade tidigar innan upgrade.... Vem kontaktar man angående de är problemet? Sas eller Turkish?
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Din kreditering är nog tyvärr korrekt. Du har uppgraderat serviceklass till C, men bokningsklassen (som styr poängintjäning) är oförändrat A.
 

OnAir

Medlem
Sen är det väl så att C i Turkish endast ger 100% intjäning på Eurobonus? Men det kanske inte är det som är problemet?
 
Din kreditering är nog tyvärr korrekt. Du har uppgraderat serviceklass till C, men bokningsklassen (som styr poängintjäning) är oförändrat A.

Trots att dom vid mitt påtalande säger ja de är C klass o hon fråga inte ens varför jag undra utan hon sa: yes Point earning for C Class... Hon förstod precis vad jag pratade om och att de skulle vara korrekt... Men vem kan man kontakta o fråga?

Bokningsklass C ger 200% på eurobonus
 

EBGGOT

Medlem
Din kreditering är nog tyvärr korrekt. Du har uppgraderat serviceklass till C, men bokningsklassen (som styr poängintjäning) är oförändrat A.


Korrekt, har aldrig hört talas om OP-UP som ger poäng intjäning till nya klassen, alltid ursprung klass som gäller!
 
Korrekt, har aldrig hört talas om OP-UP som ger poäng intjäning till nya klassen, alltid ursprung klass som gäller!

Men vi pratar om en vanlig upgrade vid check in, som jag betalat för.... De räknas väl inte som en op-up? På mitt boardingpass stod de C på till och med! Jag pointera för henne och inget missförstånd kunde gjorts
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Även jag tror att din kreditering är rätt. Även om
Man betalar för en uppgradering på flygplatsen så innebär det inte att du får en ny bokningsbekräftelse. Du betalade för att sitta i C och använda lounge. Tyvärr inte för poängen...
 
Korrekt, har aldrig hört talas om OP-UP som ger poäng intjäning till nya klassen, alltid ursprung klass som gäller!
Halvt off-topic, men om det handlar om en riktig op-up (överbokning etc) har jag varit med om att båda KL och QR bumpat mig från Y till C vid gate och att jag då fått poäng motsvarande en bokning i C på den sträckan.
 

Magino

Medlem
På ditt poängutdrag står det
TK 71 A Ekonomi (eller något liknande) eller står det
TK 71 F, D eller J Business Discounted (eller liknande)
 
Även jag tror att din kreditering är rätt. Även om
Man betalar för en uppgradering på flygplatsen så innebär det inte att du får en ny bokningsbekräftelse. Du betalade för att sitta i C och använda lounge. Tyvärr inte för poängen...

Men frågan är då om någon varit med om detta tidigare? Tänker mig att jag inte är den första som gjort uppgradering på flygplatsen...Om man uppgraderar på SAS via optiontown blir ju uppgraderingen poänggrundande för den högre klassen.... Bör väl fungera liknande här?
 
Toppen