Senaste nytt

Behöver tips om bra intjäning av baspoäng till London från Arlanda

Status
Stängd för vidare inlägg.

marwet

Medlem
Nån som har idé av hur man bokar en resa från Arlanda till London för att skrapa ihop så mkt baspoäng som möjligt. Ska göra trip dit och samlar helst på mig 6000poäng.
 
Har du tur med routingen (osäker på om man kan göra så pass kreativa routningar nu för tiden) så kan du ju flyga ARN-CPH-OSL-LHR t/r...
 

Henry

Medlem
Lyckades prisa upp ARN-CPH-OSL-LHR (enkel) för drygt 2200 kr på Expedia (random datum), dock ger denna sträcka bara 2500 i M. Är du EBG i dag så blir det ju dock 6250 poäng ToR, annars får du nog slänga in ett leg i Economy Extra (kräver nog telefonbokning via SAS) om du inte vill göra ytterligare en resa. Kanske någon annan som sitter på ett bättre förslag?
 

Dr. Miles

Expert
Du skrev inte något budget. :) Men om 2.200 SEK per enkelresa till London är tillåtet, så kan den här biljetten vara kvalificerad.
Den här biljetten är bra ur upplevelse och intjäning av poäng synvinkel.

Screenshot20130306_1.jpg


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flygbolag: United (+ SAS inom Europa)
Fare basis: KNNZ2DSW
Bokningsklass: K
Förköpskrav: 7 dagar
Min/max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Köpa senast: 2013-MAR-07
Gäller för utresa: mellan 2013-APR-01 och 2013-JUN-15

Du får dock stanna i London max 23 timmar 55 minuter. ;)
 

Dr. Miles

Expert
Så om man jobbar i London på en fredag kan man kombinera shopping i New York hemvägen.

Fredag morgon: Stockholm -> London

/övernattning i London/​

Lördag morgon: London -> New York

/övernattning i New York/​

Söndag kväll (17:15): New York -> Stockholm (ankomst måndag morgon 07:35)​

Alternativt kan man åka sista flighten från London (avgång 18:00) redan på fredag, då har man två nätter i New York.

Det kostar nästan lika mycket som en SAS Q/H klass biljett till London (ca 4.050-4.800 SEK inkl. skatter)
 

Henry

Medlem
Du skrev inte något budget. :) Men om 2.200 SEK per enkelresa till London är tillåtet, så kan den här biljetten vara kvalificerad.
Den här biljetten är bra ur upplevelse och intjäning av poäng synvinkel.

Visa bifogad bild 14317


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flygbolag: United (+ SAS inom Europa)
Fare basis: KNNZ2DSW
Bokningsklass: K
Förköpskrav: 7 dagar
Min/max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Köpa senast: 2013-MAR-07
Gäller för utresa: mellan 2013-APR-01 och 2013-JUN-15

Du får dock stanna i London max 23 timmar 55 minuter. ;)

Du är galen! :)
 

marwet

Medlem
Riktigt bra

Vilken matrix sight söker du så du får fram priser och kan boka oxå? Jag har bara hittat sånna som man inte kan boka igenom. Priset är inga problem. Är nog mer att vara specifik med datum som blir en utmaning ...
 

Dr. Miles

Expert
Vilken matrix sight söker du så du får fram priser och kan boka oxå? Jag har bara hittat sånna som man inte kan boka igenom. Priset är inga problem. Är nog mer att vara specifik med datum som blir en utmaning ...

Sökningstips på ITA Software

Om du vill stanna i London vid utresa:

Departure city: ARN
ua lhr /minconnect 1200​

Destination: NYC
ua​


Om du vill stanna i London vid hemresa:

Departure city: ARN
ua​

Destination: NYC
ua lhr /minconnect 1200​

Detta gör att ITA visar flighter som har minst 20 timmars anslutning (1200 minuter) i London.

Jag har inte kollat på United.com men det bör kunna boka genom Multi-city sökning.
Flighten mellan London-Stockholm v.v. måste bokas som UA flightnummer, annars blir det dyrare bränsletillägg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen