Senaste nytt

SAS närmar sig Luftansa allt mer...

jsn

Medlem
Flög till BCN via OSL över långhelgen, i första hand för att säkra guldkortet ett år till tack vare kampanjen innan jul. Julkalendern ger lite extrapoäng, och 15 grader och stark sol i början av mars är alltid en trevlig bonus :) Flög Y vilket var väldigt trevligt på vägen ner då jag var den enda passageraren i C+Y OSL-BCN, snacka om individanpassad service inkl måltidsservering när jag själv önskade... Tack till personalen, det var en av de bättre resorna jag haft :)

Hur som helst, på OSL-BCN serverades en rejäl bit lax ovanpå en bädd av potatissallad, riktigt bra. Inte den där rinniga laxen som ofta serveras ut från CPH utan en torr och fast bit med god smak. Eftersom det var en 3h25m flight så var det en hygglig portion. Deja-vu-känslan med LH kom när jag måndag flög hem igen, och på flygningen OSL-ARN får exakt samma rätt, bara en mycket mindre bit lax :) Nämnde detta för tjejen som satt bredvid mig, och hon sträckte genast över sin laxportion till mig så jag blev mätt iaf :cool:

När jag för några år sedan flög med LH till BUD via FRA/MUC så fick man alltid en macka i Y, och längden på denna macka varierade med flygtidens längd (eller om det var antalet bonuspoäng...?) Mackan ARN-FRA/MUC var kanske 10cm lång, medan mackan FRA/MUC-BUD var kanske 2cm kortare. Man fick även 200 poäng mindre för FRA/MUC-BUD än ARN-FRA/MUC om jag minns rätt.
 
Toppen