Senaste nytt

SAS och Thai Airways utökar samarbetet mellan Skandinavien och Thailand

Jacob

Medlem
Med start 8 april utökar SAS och Thai Airways sitt samarbete då Thais linjer från Stockholm, Oslo och Köpenhamn till Bangkok även kommer flygas med SAS codeshare. Detta innebär att flygningarna även kan inkluderas på SAS egna biljetter och sker i tillägg till bolagens existerande codeshare samarbete i Asien respektive Skandinavien.

Med start idag 5 mars går det att boka biljetter med Thais flygningar från Skandinavien till Thailand direkt på SAS webbsida.
 

Ubbe

Medlem
Tyvärr är det väl så fortfarande att dessa inte kommer att ingå i 2-4-1 eftersom det inte är SAS-metall. BKK slutar att vara en SAS destination. Improvment??
 

Jacob

Medlem
Codeshare samarbetet börjar gälla samma dag som SAS upphör med linjen till Bangkok för säsongen.

Om det är en fördel eller en nackdel är nog att linjen försvinner vs nya codeshare samarbetet är nog ganska individuellt.
 

Roger J

Medlem
Tror det skulle vara uppskattat om SAS och Thai gjorde upp om förmåner för EBG och EBP på dessa flighter, elitbonus och segment exempelvis.
 

Swisser

Medlem
Detta är nog ett desperat försök från SAS att kontra Norwegians satsning på Bangkok med flighter från Oslo och Stockholm.
 

Roger J

Medlem
Äh, det är väl helt normalt (desperat vetetusan) för SAS att ha codeshare till destinationer dit man inte flyger?
 

Senator

Moderator
God nyhet är att SAS är mycket billigare än Thai på egen rutt. Från 18 000kr med SAS, från 35 000 bokat som Thai.
 

TheEagle

Medlem
Nackdel är också att det bara går att boka Economy och Business och inte Premium Economy som lär bli rätt trevlig på Thais nya 777-300ER.
 

TheEagle

Medlem
Nackdel är också att det bara går att boka Economy och Business och inte Premium Economy som lär bli rätt trevlig på Thais nya 777-300ER. Och varför får man inte fram förslag på routing via CPH och OSL också? Blir ju mer intressant när man utökar till 9 avgångar per vecka från CPH.
 
Äntligen!
Jag tror det här blir jättebra. Nu kan man direkt på SAS hemsida boka flygresor non-stop till BKK från ARN/OSL/CPH :)
Med Thai Airways sprillans nya stora Boeing 777-300ER är jag övertygad om att resenärerna både i turistklass och C kommer få behaglig flygresa till Thailand. Jag tror det här codeshare avtalet kommer gynna både SAS och Thai.
 
Toppen