Senaste nytt

Placering BC gästboken på loungerna

ulagun

Medlem
Förslag att placera BC gästboken lite diskret vid inpasseringen till loungerna istället för som nu vid vårt bord.
Idag har jag ingen som helst aning om det är några fler BC;are som besöker loungen samtidigt som mig själv. Vore trevligt att även träffa er "live" och inte endast via forumet.
Brukar försynt försöka utröna om någon finns på plats, jag är för blyg för att fråga rakt ut, så hittills har det endast resulterat i konstiga, misstänksamma blickar från gäster som sitter vid vårt bord men uppenbarligen inte är någon av oss. De undrar säkert vad det är för någon kuf som sitter och glor och söker ögonkontakt

Fördelen med att ha gästboken vid inpasseringen vore att man då kan skriva in sig med namn, anländardatum, tid samt även tid när man beräknar lämna loungen.
Skulle göra det mycket enklare att om jag skrivit in mig kan du som kommer strax efter bara fråga efter ulagun vid bordet.

Borde inte vara något större problem eller belastning för SAS-personalen vid inpasseringen.
Alternativt kan de förvara boken under disk och enbart ta fram den på uppmaning eller ett tillägg "For BC members only".
 
Kanske Businessclass.se kan ta fram en liten pin/nål som man kan ha i kavajen?

Vet att Martin hade en sådan flyertalk pin på invigningen av BC.se hörnorna.
Något liknande kanske går att ordna i BC.se färger? :)

Edit: Här har ni bild..

sas.jpg
 
Last edited:

ulagun

Medlem
Tag på väskan funkar nog bättre än att försöka matcha ihop saker via gästboken.

OK,
Men varför har jag hittills aldrig sett en BC-tag på någon väska?
Besöker trots allt någon av CPH, ARN,OSL, loungerna ungefär en gång/vecka.
Kanske dags att göra en "tag-drive" för oss som kommit in på senare tid.

Anlednignen att jag öppnade denna tråd är att jag anser ide´n med eget BC-bord suverän och ni som ordnat detta är värda en eloge. Blir då lite beklämd när det uppenbarligen sitter allt och alla utom oss vid dessa bord och skulle det vara någon av oss så förblir vi anonyma
 
OK,
Men varför har jag hittills aldrig sett en BC-tag på någon väska?
Besöker trots allt någon av CPH, ARN,OSL, loungerna ungefär en gång/vecka.
Kanske dags att göra en "tag-drive" för oss som kommit in på senare tid.

Anlednignen att jag öppnade denna tråd är att jag anser ide´n med eget BC-bord suverän och ni som ordnat detta är värda en eloge. Blir då lite beklämd när det uppenbarligen sitter allt och alla utom oss vid dessa bord och skulle det vara någon av oss så förblir vi anonyma

Här belyser du två bra (dåliga) saker:

- Vi har precis gjort av med 1000st mini-taggar för att sprida vårt namn. Om effekten är noll så kan man fråga sig om det är värt att sprida ut 1000st ytterligare på precis samma sätt. Jag tror få verkligen förstår att dom är avsedda för handbagaget och inte nyckelknippan till sommarstugan.

- Poängen med borden är att vi ska kunna mötas, dom skall egentligen vara reserverade men vi har inte varit hårda på det då vi varit fundersamma om det behövs.
 
Toppen