Senaste nytt

Eventuell avbokning av TAM bokning?

Ska ju till Lima nu i April.
10-17 April närmare bestämt.

Om det kanske nu blir så att jag måste jobba under den perioden och måste ställa in resan, är det någon som vet vilka regler som gäller för TAM?

Det är bokat via www.tam.com.br och bokat i W + L klass, dvs lägsta ekonomi.

CDG-GRU (W)
GRU-LIM (L)

LIM-GRU (L) (op. by LAN)
GRU-LHR (W)

Jag antar att det bara är att slänga biljetten i värsta fall (bara 2000 SEK) men tänkte bara kolla om någon vet hur det ligger till och kanske har erfarenhet av bolaget. :)
 

Lonelyflyer

Medlem
ring?
Står det inte i bekräftelsen du fått?
biljettregler på bolag utanför europa är inte helt lätt o knäcka
de stora bolagen går det att ha ett hum om, men speciellt när det är kampanjer kan de vara värre
 
Ringde TAM nu.
Här är numret ifall någon annan behöver ringa TAM: 020-1203138

1. Supporten pratar mycket bra engelska (!) och linjen brusar inte, klart bättre än vad jag väntade mig. Toppen!
2. Biljetten är inte avbokningsbar men det visste jag ju i princip.
3. Jag valde säten till flighten och hade kollat upp lediga stolar i KVS innan. Där fanns det massor av window seats men dessa kunde han inte se? Jag fick välja Aisle seat så länge men kanske kan ändra senare..
 
Last edited:
Då var det klart!

Kommer inte kunna åka pga jobb.
Kan man ge bort biljetten? (byta namn) eller göra något annat?

Avbokning verkar ju inte gå tyvärr.
Får väl checka in online och hoppas att man får poäng trots no-show, haha.

Boka till annat datum kan ju vara en idé om det går men tvivlar.
 
Last edited:
Toppen