Senaste nytt

Air Canadas underhållningssystem (Executive First)

mha321

Medlem
Har just avslutat min första resa i Air Canadas Executive First (YUL-FRA).Mycket trevlig kabin måste jag säga. Servicen började fruktansvärt usel, men sedan bytte de gång med varandra, och den blev riktigt bra när jag fick pursern själv på min sida :)

Men, till fråga/kommentar. Jag noterade att även i Exec First så var det otroligt mycket reklam i IFEn. Så fort man valde något (film eller tv-program) så var det bara att glatt vänta flera minuter innan det började, för att de skulle hinna med en stor mängd reklamsnuttar. (Det blir ju inte bättre av att man dessutom måste stå ut med reklam för otrevligheter som coors light).

Tycker jag på LH har noterat någon kort reklamsnutt ibland, och på SK i princip inget alls (förutom när de stänger av hela IFEn och visar någon "destination guide" eller liknande, vilket är en helt annan sorts irritatoinsmoment), men det här kändes helt orimligt. Vid ett tillfälle åtminstone han jag gå på muggen och komma tillbaka utan att reklamen var över.

Är det många bolag som har det så "illa" nuförtiden? Eller är AC värre än övriga? Man tycker ju att man kunde få vara besparad lite sådant på "paid fare" i business...
 

Roger J

Medlem
AC har samma IFE (=mycket reklam) i Business och Economy. Det som skiljer är skärmstorleken...
 
Något måste ju finansiera alla licensavgifter för filmerna…
OT: När jag åkte i business class med Ocean Jet (Filippinerna) visade de bland annat TheAvengers.2012.ts.hq.xvid.ac3 från en mediaspelare på den stora tv-skärmen i kabinen. Innan själva filmen började visades en tio minuter lång reklamfilm för lokala företag och rederiets olika destinationer.
 

Svenska73

Medlem
SQ också. Mycket om att köpa time shares i Singapore. Runt femte gången den visades så kunde jag reklamen utantill.
 

mha321

Medlem
Men på Singapore Airlines och Cathay Pacific IFE kan man spola fram reklamen, i alla fall i Business och First class.

Det går på AC också - om man får ordning på touchscreenen (inte helt lätt att hitta rätt till de knapparna när den är lite ur sync). Men man måste göra det en gång per reklamsnutt - så är det 6 reklamer så måste man "börja om" processen 6 gånger.

Visst är det ett I-landsproblem. Men ändå...
 
Lite OT, men en annan sak som irriterar mig till döds är alla de människor som tror att det är en "press screen" och inte "touch screen". Somliga trycker så hårt och frenetiskt ibland så ens huvud åker fram och tillbaka! Hände bla sist jag åkte från Calgary till Frankfurt då jag hade ett pensionärs par bakom mig med dålig hörsel och tryckkänslighet!
 

mha321

Medlem
Lite OT, men en annan sak som irriterar mig till döds är alla de människor som tror att det är en "press screen" och inte "touch screen". Somliga trycker så hårt och frenetiskt ibland så ens huvud åker fram och tillbaka! Hände bla sist jag åkte från Calgary till Frankfurt då jag hade ett pensionärs par bakom mig med dålig hörsel och tryckkänslighet!

Just det problemet har man åtminstone inte i ExecutiveFirst :)

Men däremot har det naturligtvis hänt många andra gånger - inte bara på AC, förstås...
 
Toppen