Senaste nytt

90-års resa i lyx-Förslag?

Svenska73

Medlem
Mannen fyller 50 och jag fyller 40 i höst. Det är en bra anledning till lite sus och dus. Jag tänkte överraska honom med en 90-års celebration resa. Kriterier: Max 7 dagar pga utplacering av 3 barn på hemmafronten. Flyg Star Alliance helst pga poängintjäning men inte ett 100% måste. C klass. Budget: under 75.000

Har funderat på Dubai och New York men vi har varit där förut. Har ideetorka. Våra semesterplaner brukar normalt styras av AHOs Business rea tips. Ser fram emot era flashes of brilliance. Trevlig helg!
 

Ubbe

Medlem
Singapore. Går att få till lite kreativa routingförslag dit så ni får njuta av resan. Väl där så finns ju Marina bay sands som lämpligt boende och hur mycket som helst att göra och se. Varför inte starta med en övernattning i Frankfurt innan ni flyger First klass LH därifrån efter ett längre loungebesök.
 

Svenska73

Medlem
Sneglar lite på Doha pga närheten/smidigheten och för att jag älskar Qatar C klass. Är det som Dubai att man kan få lite bad, shopping och god mat?
 

Senator

Moderator
Svenska73, har du några Star Alliance poäng någon stans? Här är ett annat förslag

ARN-ZRH-BKK med Swiss i D-klass kostar 22 000kr per person och är uppgraderingsbar till First. Eller även, spara 2 000kr med att boka D ut och Z hem och uppgradera utresan.

Den går att routas ARN-FRA-ZRH-BKK. Så tillbringa förmiddagen i LH FCT i Frankfurt och kvällen i LX FCL i ZRH. Flyg sedan till Norra Thailand:
Thailand Travel | Four Seasons Tented Camp Golden Triangle

Det där hotellet har jag själv velat testa.
 

Palazzi

Medlem
Sneglar lite på Doha pga närheten/smidigheten och för att jag älskar Qatar C klass. Är det som Dubai att man kan få lite bad, shopping och god mat?

Jag skulle påstå att Doha för tillfället lämnar en del att önska. Finns en fin liten city-kärna, men resten är en byggarbetsplats. Några få stränder finns.. Qatar expanderar ju i en makalösa takt, så snart har vi ett nytt Dubai. Ännu lite närmre än Dubai blir det ju, och snart blir det OW dit :) Vid VM2022 är säkert allt på topp (om de nu får VM...)

Som det är idag skulle jag resa till DXB, AUH istället, men du har ju redan sett dessa platser....

Singapore är alltid ett hett tips.

Zanzibar har jag hört blandade recensioner om... En av mina närmsta vänner, som rest över precis hela världen, beskrev det som en av de värsta platserna på jorden. Andra har sagt att det är kanon. Troligen så har de sistnämnda bara besökt stränderna, medan den förstnämnda åkte på lite utflykter.

Föresten... Tel Aviv kan vara trevligt, om det är en höstmånad när temperaturen fortfarande är OK. Dock bör man väl hålla koll på hur det allmänna reseläget ser ut för destinationer i Israel.. Även Tel Aviv har ju hotats på senare tid. Annars är det en väldigt fin stad, och kort restid...
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Zanzibar har jag hört blandade recensioner om... En av mina närmsta vänner, som rest över precis hela världen, beskrev det som en av de värsta platserna på jorden. Andra har sagt att det är kanon. Troligen så har de sistnämnda bara besökt stränderna, medan den förstnämnda åkte på lite utflykter.

Ja, om man stannar inom top resort är det okej ställe, men om man åker utflykter på ön är det inte riktigt trevligt.
Spice tour rekommenderas dock.
 
Toppen