Senaste nytt

Seating på SAS 737-800 Winglet

Alf

Medlem
Jag har en bokning i C klass till Rom framöver och skall välja seating. När jag går in på val av seating via LH hemsida får jag upp en layout som ser lite konstig ut.

Det finns två rader i C, 1 och 2. På vänstersida är inga stolar utmärkta på plats 1A/C men däremot på höger sida 1A/C. Rad 2 A/C har då inga stolar framför sej på rad 1 A/C enligt layouten.

Är det någon som vet hur det ser ut på denna 737-800 winglet, är det större utrymme framför rad 2 A/C eller är det något annat i vägen?
 

Tjaeng

Medlem
Det är väl som på B737-700 Winglets och B736, dvs att rad 2 på vänster sida ligger "mellan" rad 1 och 2 höger. Benutrymme torde vara samma, fast höger sida har ju den där konstiga lilla luckan där man kan stoppa sina fötter.
 

Traveller

Medlem
Det är väl som på B737-700 Winglets och B736, dvs att rad 2 på vänster sida ligger "mellan" rad 1 och 2 höger. Benutrymme torde vara samma, fast höger sida har ju den där konstiga lilla luckan där man kan stoppa sina fötter.

Den konstiga lilla luckan är till för syrgastuber...
 

ski

Medlem
Det är väl som på B737-700 Winglets och B736, dvs att rad 2 på vänster sida ligger "mellan" rad 1 och 2 höger. Benutrymme torde vara samma, fast höger sida har ju den där konstiga lilla luckan där man kan stoppa sina fötter.
737-800 har ingen lucka på styrbordsidan däremot är det hyfsat benutrymme där. På babord(vänster) börjar det med rad 2. Precis framför raden finns en garderob. Det är lite mindre utrymme på babordsidan än på styrbord. Välj 1 D eller F om du kan välja.
 
Toppen