Senaste nytt

Bacardí öppnar rombar på Arlanda flygplats

Jacob

Medlem
Det händer mycket på Arlanda nu. Efter en vinbar och en whiskybar kommer nu även en rombar till flygplatsen. "Casa Bacardí" kommer erbjuda klassiska drinkar i en genuin rombar som ska föra tankarna tillbaka till 1950-talets Kuba. På drinklistan hittar man klassiker som Mojito, Cuba Libre och Daiquirí. Konceptet finns redan på flygplatser som Miami och Toronto och har blivit mycket uppskattat, nu kommer det även till Arlanda och terminal 5.

Rombaren kommer finnas efter säkerhetskontrollen i närheten av gate 3 och vara öppen samtliga dagar i veckan. Baren drivs av SSP i nära samarbete med Bacardí vars svenska division aktivt varit med och utformat baren.

y1zxafosj3yarujez6ty.jpg
Foto: Swedavia
 

Timotey

Medlem
Förmodligen och förhoppningsvis sitter i Famous baren nu och de har ju iaf ett tiotal Single Malt att välja på utöver all Famous Grouse
 

JacobGBG

Medlem
Trevlig nyhet. Rom är en dryckessort som för mig är vida överlägsen whisky/gin/vodka. Men om det bara serveras Bacardi som sagt så håller jag mig nog till en single malt.
 

Johan_G

Medlem
Jag sitter i rombaren den känns som det klart trevligaste stället att ta en macka och ett glas juice i den delen av T5. Någon drink blir det tyvärr inte då jag ska plocka ut en hyrbil i Oslo om någon timme.
 
Toppen