Senaste nytt

Jag söker reserapport från Qatar Airways Economy Class

Sahara

Medlem
hej jag tänkte fråga om qatar airways-ecomy class finns den någon bra trip report, från arlanda ut til värden. Men med qatar airways ecomomy class
:)
 
Last edited:
Har flugit den ett flertal gånger, men har aldrig orkat skriva någon reserapport. Halvsliten kärra så IFE är brusig och rätt kass. Standardstolar och benutrymme. Maten helt okej. Servicen varierande, men överlag helt okej för ekonomi-klass.

Något speciellt du vill veta?
 

Sahara

Medlem
ja kristofer jag tänkte fråga har du några bilder insidan?
är kabinen ren? får man amenety kit öron proppar,tanborste och sånt?
hur många gånger får man mat när man flyger härifrån? :)
 
Kändes aningen som en charterflygning till Doha. Benutrymmet var helt okej, om jag minns rätt så serverades det mat två gånger, men var något lättare också. Servicen var helt okej på flygningen till DOH, däremot var Doha INTL en mardröm. Flygningen till Guangzhou med en 773 var det bästa jag flugit i ekonomi, bättre än när jag flög med SQ eller MH.
 

Singapore

Medlem
ja kristofer jag tänkte fråga har du några bilder insidan?
är kabinen ren? får man amenety kit öron proppar,tanborste och sånt?
hur många gånger får man mat när man flyger härifrån? :)

Amenity kit lär du inte få på denna flighten, men mycket möjligt om du flyger vidare. När jag flög till DOH så fick man en större måltid och sedan en wrap innan landning. Kabinen var väl lika ren som på alla andra flighter dvs vare sig bu eller bä. I övrigt så speglar verkligen inte CPH/ARN-DOH flighterna de övriga flighterna jag haft med QR. Tycker standarden på flighterna från DOH-Asien varit mycket högre. Ska du flyga vidare från DOH eller stannar du där?
 

skoeld

Medlem
Man får amenity kit mellan DOH och ARN om man tar nattflyget. Amenity kit:et innehåller tandborste, strumpor, ögonbindel och öronproppar.
 

Sahara

Medlem
så man får inte amenety kit från stockholm till doha denna flyg som går runt kl: 10?
man får bara en filt o kudde inget mer!!
 
Toppen