Senaste nytt

Maximera Göteborg-Tunis i business class

EBGGOT

Medlem
Den tar vi! (hoppas den funkar utan övernattning)Hur många poäng skrapar man ihop tro?!

Kan jag boka den själv eller behöver jag kontakta resebyrå?
 

Dr. Miles

Expert
Turkish Airlines är kanske bättre både när det gäller service och intjäning av poäng(om det inte finns minimum intjäning).

Jag skall kolla mer när jag har tillgång till datorn.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Den tar vi! (hoppas den funkar utan övernattning)Hur många poäng skrapar man ihop tro?!
Ja, om du tar flight LH1326 som går på ons-sön, kan du flyga Göteborg-Stockholm-Wien-Frankfurt-Tunis utan övernattning.
Då avresa från Göteborg blir 14:20 med SK160.

-,-,3,4,5,6,7
LH1326
FRA 22:50 TUN 00:10+1

Tyvärr min. intjäning av Lufthansa & Austrian flighter till SAS EuroBonus är ganska låg. Min. 600 EB i Business class.
Jämfört med Aegean Miles&Bonus(vilket har min 1.700 miles på Lufthansa flighter och min 2.000 miles på Austrian flighter) är det avsevärt sämre på kortare sträckor.


Kan jag boka den själv eller behöver jag kontakta resebyrå?
Det är nog bäst att du ringer till Lufthansa eller SAS. (Så att du kan tjäna SAS Credit)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Turkish Airlines är kanske bättre både när det gäller service och intjäning av poäng(om det inte finns minimum intjäning).

Jag skall kolla mer när jag har tillgång till datorn.

Turkish Airlines Business class biljett (Fare basis: DSERT) är billigare och kan tjäna aning mer poäng. Men den kräver övernattning i båda riktningar.
 

EBGGOT

Medlem
AHO, stort tack för hjälpen!!!
FYI; Det blev TK, lyckades hitta datum där det flyger A330 mellan IST-TUN tor. (fullt medveten att det kanske ändrar detta men ialla värt en chans)

Nu skall jag bara hitta ett bra Airport hotell vid IST.
 

Dr. Miles

Expert
Nu hitta jag denna: http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Turkish-Airlines/

Jag bokade en D-klass biljett med TK som är full flex etc. 15,000kr, ändå får jag inte 200% poängen utan endast 100%!

Idag öppnar jag mitt M&M konto (som btw ger mig 200% i D-class med TK) ... EB har misshandlat mig ännu en gång och nu räcker det!

Eller skaffa bmi Diamond Club. Turkish Airlines(TK) D klass ger 200% där också, men det gör mer nytta där än på Miles & More.
 
Toppen