Senaste nytt

Kort transfer i Bangkok, är någon av Club Carlson hotellen värda att satsa på?

palmen

Moderator
Tar och hijackar tråden lite för att få tips på hotell i bangkok för en natt.
Jag kommer till BKK klockan 13:05 på måndag 18 mars, åker vidare 08:00 dagen efter.

Jag har inte varit i Bangkok innan men känner inget behov av att åka in till staden bara för att, kan lika gärna bo på flygplatsen.
Tanken är att hinna med så mycket tid i Thais F-loungs på morgonen innan flyget trots att jag är sjukt morgontrött.

Mitt CCG-kort går ut nu i månadsskiftet men det ska man ju kunna förlänga med lite nya aktier på 3 veckor.
Hur är det med trafiken ut till BKK på morgonen runt 5-tiden på morgonen? Bör det gå hyffsat smärtfritt? Är några av Club Carlson hotellen värda att satsa på eller är det slöseri med tid att åka fram och tillbaka till city?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Mitt CCG-kort går ut nu i månadsskiftet men det ska man ju kunna förlänga med lite nya aktier på 3 veckor.
Hur är det med trafiken ut till BKK på morgonen runt 5-tiden på morgonen? Bör det gå hyffsat smärtfritt? Är några av Club Carlson hotellen värda att satsa på eller är det slöseri med tid att åka fram och tillbaka till city?
Om din flight avgår från Bangkok kl. 8 på morgonen så är det bäst att du lämnar hotellet i stan (ifall du bor i stan) kl. 5.
Det är inte trafikkaos kl. 5 på morgonen så kommer du fram till Suvarnabhumi inom en halvtimme från Sukhumvit road där olika Radisson/Park Plaza hotell finns.

Personligen skulle jag satsa på hotellet nära flygplats (ej Novotel).
 

palmen

Moderator
Sökte lite på hotelscombined och det verkar finnas några helt ok hotell i anslutning till BKK för ett billigt pris som kanske borde fungera och är värt att satsa på. Vore trevligt med en pool så man kan svalka sig lite och förhoppningsvis få lite sol också.
 

Kricka

Medlem
Personligen skulle jag satsa på ett hotell i någon av de större kedjorna då det finns en
del smått sunkiga hotell i närheten av flygplatsen (BKK). Alltså följ råden som lämnats
tidigare i tråden. Om luften i Bangkok släpper igenom tillräckligt med UV-ljus för att du
skall bli brun är en bra fråga.
OT: Kan du hitta en billig biljett till Kapstaden så kan jag meddela att ett par timmar i solen
idag färgade mig grisrosa. KL och BA flyger747 hit.
 
Toppen