Senaste nytt

Bra "pay-in lounger" Manila internationela flygplats?

På onsdag nästa vecka ska vi påbörja vår hemresa från Boracay. Vi kommer dock ha en layover på runt 6 timmar i Manila och undrar därför då vi inte har några statuskort att komma in i lounger mot betalning? Har hört att de skall finnas men är dom värda? eller finns de någon motsvarighet som Menzies lounge på arlanda som släpper in Amex-kortanvändare mot pengar?


Tack för alla tips!
 

CXFlyer

Ny medlem
Nope ... Manila Lounger sucks deluxe .... Thai, CX , SQ, Emirates , Etihad , Phillipines Airlines .... low standard ...

Ta en taxi til Mall of Asia ...
 

Elsson

Medlem
Det finns betal lounge i T1, det brukar stå några tjejer efter taxfree butiken och jaga kunder.
Osäker om det finns i T2 och tror inte att det finns i T3.

Jag har besökt betal loungen i T1 för 3-4 år sedan och standarden var låg och det mesta kostade extra.

Om jag minns rätt så flyger ni PR och då flyger ni från T2.
 

CXFlyer

Ny medlem
Betal Lounge finnes kun T1 , PSGT Lounge .... bukes blant annet av Etihad Airways och andre uten Alliance Medlem . T 2 och T3 ingen betal lounge.
 

Caru

Medlem
Trevligt, var precis på boracay för bara några veckor sedan. Jag och mitt backpackergäng var inne i pagstops lounge i T1, väldigt svår att missa. Efter all taxfree så kommer en lång trappa som tar en upp till en restaurant och loungen. Det står även en person som lockar in personer i loungen. Väldigt tråkig lounge, fula gamla möbler i deprimerande färger och riktigt magert utbud av mat och dryck. Spara dina pengar och köp en macka istället.
 

Olle A

Medlem
Eftersom ni åker PR till HKG är det ju terminal 2 som gäller och den loungen är inte mycket att sukta efter. Ett störande pipande från scanningen i den närliggande säkerhetskontrollen och en bullrande luftkonditionering är bestående minnen från mitt besök. Inget speciellt utbud av mat och dryck var det heller. Annars är ju terminal 2 betydligt bättre än T1, ljusare, öppnare och med fin utsikt över plattan. Håller med FlyingErik, ta en taxi till t.ex. Mall of Asia och ta ett par öl med utsikt över Manila Bay. Men räkna med trafikstockning så åk tillbaks i god tid. Fast är det lugn och ro ni söker så är ju inte Mall of Asia det rätta stället precis. :)
 

Lindberg

Medlem
Trevligt, var precis på boracay för bara några veckor sedan. Jag och mitt backpackergäng var inne i pagstops lounge i T1, väldigt svår att missa. Efter all taxfree så kommer en lång trappa som tar en upp till en restaurant och loungen. Det står även en person som lockar in personer i loungen. Väldigt tråkig lounge, fula gamla möbler i deprimerande färger och riktigt magert utbud av mat och dryck. Spara dina pengar och köp en macka istället.

Kan bara till att hålla med. Jag hamnade i samma Lounge av en liknande tillfällighet, det var väl ingen hit direkt och det var inte värt pengarna. Har du sex timmar så ta dig där ifrån istället.
 
Toppen