Senaste nytt

Loungeval i Frankfurt imorgon - vilken Lufthansa business lounge är bäst?

bhen

Medlem
Hej, imorrn drar vi ut på vår efterlängtade Dividend-miles-tur till Sydamerika.
Vi åker business och har ingen guldstatus i Star Alliance så får tillgång till businessloungerna i FRA. Har drygt 6 timmar så värt att ta reda på en smart "strategi".
Vi landar på B1, busgate och ska vidare från C15. Det finns en businesslounge där längst in i c-piren, men jag har førstått att den kanske inte passar helt att slå ihjäl 6h i. Så, hur ville ni erfarna FRA-transit-resenärer lagt upp detta?

Tänker väl inte sitta i lounge hela tiden heller, så antar att det är dumt att gå in i non-schengen C-piren før tidigt, då är man fast där med begränsat utbud väl?

tack på förhand
/b
 

MarcusC

Medlem
Är lite dåligt insatt i Business loungerna. De nya loungerna vid nya A+ piren är ju dock väldigt trevliga. (har endast varit i Schengen senator, men övertygad även business loungen som ju är ny är trevlig. Har ni 6 timmar hinner ni ju testa några olika.
 

GOTATH

Medlem
Har varit i Businessloungen vid C15 en gång. (Min visningsbild är därifrån. Finns även en reserapport av mig där den loungen behandlas)

En trevlig lounge, men det är som du säger, inget man spenderar 6h i. Smidigt med boarding från loungen dock. Personligen skulle jag tagit mig till loungen, suttit där ett tag, gått ut och kollat runt på flygplatsen/besökt andra lounger och sedan kommit tillbaka till loungen. Önskar er en mycket trevlig resa!
 
Last edited:
Jag skulle definitivt testa de nya vid A+, annars är det väl de i B som är de som man kanske spenderar mest tid i. Tycker övrigt det gäller hela B-piren. Tyvärr ligger i princip allt på B-piren innanför passkontroll, vilket innebär att man hamnar utanför security när man går ut igen. Men på 6h bör inte det vara några större problem.
 

bhen

Medlem
Tack för svaren! vi satsar nog på att få med oss de nya i A-piren ivartfall då före vi drar till C..

/b
 

kangru

Medlem
Den nya är helt ok, även om *G är ännu trevligare med mer mat, dusch osv. Kanske finns det någon ifrån BC som kan släppa in er i *G när ni är där? Börja annars med den nya i A och ta sedan C när det närmar sig flighten.
 

bhen

Medlem
Sitter i business-loungen i A nu. Nytt och fräscht och helt ok utbud, men inget jippi liksom. Men lugn atmosfär vilket ju är skönt. Så, följer era råd här. Gläder oss till plats 1A&C på 744 till EZE senare ikväll.
 

jurgenb

Medlem
Sitter i Senator Loungen på nya A nu.. lugnt, sansat, enda som stör är väl möjligen fläktarna med tilluft.. maxtryck på dom men bra luft ;)

8h sen blir det en promenad till B för TG Royal Silk First med en 77W..
 
Last edited:
Toppen