Senaste nytt

Vilken typ av frukost som Hilton Guld?

Homer

Medlem

agehall

Medlem
Det är dock värt att gräva lite i FT-trådarna. Vissa hotell ger visst inte de förmåner de ska. Har personligen inte råkat ut för det, men har läst om det.

Råkade ut för det motsatta på Palmer House i Chicago iförrgår. Fick inte uppgradering till exec floor, men tillgång till exec lounge. Det var första gången för mig iaf.
 

sembl

Medlem
Jag har försökt att verifiera vilka Gold-benefits är på Hilton och när det gäller frukost så kommer jag fram till att det är "continental breakfast" som är angivet.

Stämmer det?

I Usa brukar det vara continental frukost iaf mot ett litet tillägg får man tillgång till stora frukosten. Jag brukade dock tippa bra första dagen så de tog inte betalt för "upgrade"
 

Homer

Medlem
I USA finns många sunkiga Hilton som inte renoverats sedan Jimmy Carter var president.
Ibland kan det därför vara bättre att välja Hilton Garden Inn istället, därför att
dessa hotell är nyare.
Där får man som guld en "Hot Cooked-to-Order Breakfast"
Rummen är oftast likadana så någon rumsuppgradering är inte att räkna med.
 

agehall

Medlem
Rummen är oftast likadana så någon rumsuppgradering är inte att räkna med.

Jag har haft lite tur och fått två "upgrades" på HGI i US sista veckan. Ena gången var det till en "svit" med vardagsrum och sovrum - riktigt nice. Andra gången var det bara till ett gigantiskt rum, men ändå helt OK.
 

JensE

Medlem
hade ingen aning om att dom hade annat än vanliga rum.
Jag gillar också HGI. Man vet vad man får för alla hotell är nästan identiska och made to order omelett är alltid trevligt till frukost.
 
Toppen