Senaste nytt

Radisson hotell i Hesa?

TjudöBoy

Medlem
Någon som har tips på vilket av Radisson hotellena i Helsingfors man skall välja vid ett besök?
Jag och min far skall på ett möte och tänkte att vi efter mötet skulle sova över på ett av Radisson hotellena, det kan väl hända att det blir att ta ett glas av "det goda i livet" efter mötet! :eek:
Det är ju inte så stor skillnad i pris men då jag ej bevistat något av hotellena tidigare så kanske ngn av er har lite tips??
 

Perra

Medlem
Bodde på Seaside samt Plaza i förra veckan, har aldrig testat Royal. Hade BC-rum på båda och gillade de på Seaside mkt bättre då det var större och fräschare, badrummet på Plaza var riktigt sunkigt.
Seaside ligger lite off och jag tyckte frukosten var lite bättre på Plaza.

Tror Tommy varit runt på de alla och kan säkert svara bättre. Men om läge är viktigast gå på Plaza eller Royal
 

NotRyan

Medlem
Jag själv föredrar Plaza när jag är i Helsinki. Hotellet ligger väldigt bra till, nära centralstationen och alla barer i grannskapet. Av dom kan jag varmt rekommendera restaurang Maya snett över gatan från Hotellet. Sports Academy vid järnvägstorget eller varför inte Restaurang Zetor på Mannerheimintie.

Men du får absolut en betydligt bättre rekommendation av Tommy Palomäki :)

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:
Någon som har tips på vilket av Radisson hotellena i Helsingfors man skall välja vid ett besök?
Jag och min far skall på ett möte och tänkte att vi efter mötet skulle sova över på ett av Radisson hotellena, det kan väl hända att det blir att ta ett glas av "det goda i livet" efter mötet! :eek:
Det är ju inte så stor skillnad i pris men då jag ej bevistat något av hotellena tidigare så kanske ngn av er har lite tips??

Hej TjudöBoy,

sorry ett sent svar. Jag är i Köpenhamn denna helg och hälsar vänner samt shoppar... Vad gulliga ni är att tycker att jag kan ge de bästa tips om Radisson hotell i Helsingfors. :)

Jag skulle absolut rekommendera Radisson Blu Plaza Hotel på grund av närheten till city och hotellet är just helt renoverat. Tips, fråga vid incheckning att få ett renoverat rum om det skulle finnas några rum som inte renoverat än på någon anledning. Ett annat bra alternativ är ju Radisson Blu Royal Hotel på grund av jag tok gillar personalen som jobbar där. Hotellet håller bra internationell kvalité men inte top noch.

Radisson Blu Seaside bör du undvika på grund av jag tycker inte om de som jobbar där och hur de bemött mig som Concierge. Radisson Blu Espoo ligger ju lite för långt ifrån Helsinki City, men annars ett bra alternativ med.

Skicka PM om du vill har ytterligare frågor eller funderingar.

Ha en fortsatt trevlig söndag!

//Tommy
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Fundera på var i stan ni vill bo och välj utifrån det också. Helsingfors är inte stort men lite skönt kan det vara att slippa gå långt till hotellet. Plaza är precis bredvid centralstationen medan Royal är närmare till de mer exklusiva kvarteren. Seaside liggger inte direkt i centrum.
 

Agö

Medlem
Har bokat Plaza i mars efter rekommendation här på forumet. Ska bli trevligt med ett nyrenoverat hotell.
 

TjudöBoy

Medlem
Jaha nu har man bokat klart efter lite velande! :)
Sen tidigare hade jag bokat Hilton Strand 12-13/4 och nu blev det efter lite grupptryck här i tråden Radisson Blu Plaza 13-14/4.
Skönt med 2 trevliga hotell i Hesa över en helg, skall introducera min far i "guldkortens" underbara värld. ;)

Tack för hjälp och tips!
 
Last edited:
Toppen