Senaste nytt

Finns det några flygbolag som serverar Single Malt Whisky

Alf

Medlem
Det har varit mycket diskussioner runt champagne på detta forum så jag tänkte väcka en fråga om en riktig dryck för oss som inte tillhör champagne maffian på forumet. Naturligtvis kan man tillhöra båda sidorna.

Jag har aldrigt åkt med något flygbolag som serverat Single Malt Whisky, varken i C eller F ( nu har jag bara åkt F med AA och PanAm och på PanAm tiden drack jag inte whisky). Jo när jag tänker efter har jag faktiskt i F klass på PIA blivit serverad Single Malt. Detta gick då till så att vi själva köpte denna whisky i taxfree och lämnade till flygvärdinnan på PIA som snyggt hällde upp drycken i ett fint kristallglas och serverade oss. Under flygningen förvarade hon flaskan i galleriet och kom med jämna mellanrum ut med påfyllning. PIA är för de som inte vet det ett helt torrlagt flygbolag. Min dåvarnde arbetgivare hade för ett projekt tecknad ett helt stolligt avtal med en kund i Pakistan att vi skulle använda oss av deras nationella flygbolag. Det tog inte så många resor innan vi inom projektet vägrade resa med PIA! Det får finnas gränser på vad man måste stå ut med i arbetet. Skulle än idag inte komma på tanken att åka med detta bolag om det så var gratis.

Finns det någon som kan lista de ev. flygbolag som serverar Single Malt Whisky. De vanlig whisky sorterna som serveras tycker jag inte ens är drickbara, inte ens om man blandar ut dom, möjligtvis i kaffet.
 

rob74

Medlem
Detta har jag också haft i tankarna ett tag...
För någon vecka sedan drack jag 12-årig Highland Park ombord på SQ i C. Antar att den finns i F då också.
 

Mr.A

Medlem
Har precis tagit en Glenlivet 12 i Air France-loungen, de serverar också denna i business på långflygningar
 

Alf

Medlem
Jo, Glenvlivet 15 i Club Europe
AA serverar Glenviet 12

Trevlig med BA i Club Europe eftersom jag åkt med dessa flera gånger på senare tid. Jag har då frågat efter Single Malt och då har dom inte haft det, jag har istället fått "fulwhisky" typ Jonnie Walker. Glädjande att höra att AA har det, när jag åkte frekvent med dom hade jag inte kommit upp i whisky åldern, 50+ så jag missade nog detta då.
 

Tjaeng

Medlem
Jag har då frågat efter Single Malt och då har dom inte haft det, jag har istället fått "fulwhisky" typ Jonnie Walker.

Va? Johnnie Walker är fina grejor. Det här däremot, kvalificerar sig nog som fulwhisky...
JW.jpg
 
Toppen