Senaste nytt

Flygresa till New York i 40 års present

isv97tkn

Medlem
Hej kanske en löjlig fråga men vi kör.

En resa till New York i 40 års present.
Med en förstatklass biljett o besök i Concorde room ut samt en Business tillbaka med BA. ca 35 tusen lär det väl kosta.

Är det en upplevelse utöver det vanliga eller räcker det med business t/r.

Efter ha lästa alla reportage så går SAS bort. Om man inte reser frekvent så är ju loungebesöken en del av upplevelsen o BA verkar ju ha jäkligt trevliga lounger.

mvh/ Tomas
 

zanga

Medlem
Tycker det låter skitbra.

För övrigt... SAS har ju inte ens business class i min mening (relativt till vad dom tar betalt och vad man får för det). Klart det inte kan jämföras med BA first och Concorde room osv!

Ha det så trevligt! :)
 

Traveller

Medlem
Hmm, min uppfattning är nog att, visst finns upplevelsen där men upplevelsen till NY är ju lite kort i vart fall om du flyger ut från ARN eller CPH. Om du vill ha mer för pengarna (tid) så är det minst FRA som gäller - tycker jag..
 

Palazzi

Medlem
Är det en belöning till dig själv, eller ska du ge bort resan?

Hur viktigt är intjäning?

Håller med om att F till NYC är lite kort från LHR (givetvis alltid bra med F)
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag uppfattar det som att du ska bjuda en som inte flyger särskilt ofta? Är själv novis på allt vad lyxflyg heter...men 1 kl skulle jag bara överväga om personen är flygintresserad och redan provat business longhaul. Iaf jag skulle bli tillräckligt imponerad över det senare.
Bra hotell med bra läge på Manhattan, helikopterrundtur och många smaskiga stekmiddagar är sådant jag skulle föredra framför 1 kl, i synnerhet med tanke på den saftiga prisskillnaden.

Sedan...med risk för att svära i kyrkan, men hur 17 har folk tid och ork att utnyttja allt överdåd 1 kl erbjuder? Jag blir mätt och matt bara jag läser first class-reportagen här - först "hemmaloungen", sedan får man mat och dryck på anslutningsflygen, sen väntar gourmetbuffé och dryck i loungen, sedan 2 rejäla måltider med drycker på själva flyget...pust. Jag petar inte i maten, men man ska ju uppenbarligen resa på väldigt tom mage när man testar sånt där ;)
 

isv97tkn

Medlem
Tack för alla svar.
Intjäningen är inte viktigt.

Nybörjare på detta. Ni menar att man vill ha så mycket flygtid som möjligt, det kompenseras inte av loungerna i London .
7 timmar tycker jag räcker? Funderade på Finnair till Tokyo då blir det ju lite längre :)

Är Virgin ett alternativ ? hittade t/r upperclass för 2600 pund. Verkar bra.

" Bara" buisness alternativet? dåligt ?
 

isv97tkn

Medlem
Det är till mig själv. Vill bara inte bli besviken. Är glad att jag kollat runt lite o insett att SAS kanske inte håller måttet,dock tycker jag SAS är fantastiska i ap klass där Iberia,KLM, BA är riktigt dåliga. Finnair är helt ok.
Dock har jag inte flugit business longhaul så det kanske räcker.
 

Dr. Miles

Expert
Det är till mig själv. Vill bara inte bli besviken. Är glad att jag kollat runt lite o insett att SAS kanske inte håller måttet,dock tycker jag SAS är fantastiska i ap klass där Iberia,KLM, BA är riktigt dåliga. Finnair är helt ok.
Dock har jag inte flugit business longhaul så det kanske räcker.
Om du inte har flugit i Business class longhaul kanske räcker det med Business class.

Finnair har ganska bra kampanj till Bangkok.
http://www.businessclass.se/deals/6...gkok-t-r-finnair-13-400-sek-inkl-skatter.html

EDIT: Om du vill uppleva bra komfort och service, kan Cathay Pacific vara ett alternativ.
Det är dyrare än Finnairs kampanjpris till Bangkok, men nya Business class stolen är i nivån av andra flygbolags First class.
http://www.businessclass.se/deals/4...-kong-t-r-cathay-pacific-18-900-sek-inkl.html

Cathay Pacifics nya Business class stolar:
3564d1321813720-img_6393.jpg

(Foto: Jacob)
 
Last edited:
Toppen