Senaste nytt

Varför erbjuds bara economy extra till Lissabon?

Tockstew

Medlem
Hej!

Sitter och söker på resor till Lissabon på sas.se. Jag får bara upp resor i economy eller economy extra trots att flygningarna går via FRA och sker med LH metall. Vad beror detta på?

Tock
 

Palazzi

Medlem
Möjligt att LH låst C till endast de som bokar på deras egen hemsida? Jag har inte lagt märke till detta innan, men jag ser samma fenomen som dig när jag söker. Går att boka FRA-LIS på LH's hemsida, men det kostar 12.500SEK T/R (som billigast).
 

Tockstew

Medlem
Det verkar ju lite märkligt med en sådan åtgärd från LH. Kan det ha något att göra med code share och SAS möjliga plan på att plocka bort business?
 

Palazzi

Medlem
Bra fråga.... Skulle vara intressant att ringa SAS och kolla läget. Det är ju samma läge på flighter som flygs av A3, men då finns inte C att boka på deras hemsida heller. Kan inte vara så att SAS anser Portugals huvudstad bara vara chartermål (lite konstigt dock?)
 

Roger J

Medlem
Låter som ett fel på SAS sida, om det inte är så att Business är slutsålt (C0). Slutsålt hos SAS med deras flightnummer alltså, det kan fortfarande vara så att Lufthansa säljer platser med sitt flightnummer.
Om du berättar datum kan man kolla med exempelvis Expertflyer.
 

Tockstew

Medlem
Hej! Kollade precis med expertflyer och det verkar finnas platser i business. Går dock fortfarande inte att boka på webben. Har kollat på 18 sept ut och 22 sept hem.

Tock
 

Tockstew

Medlem
Hej!

Har kollat med SAS och det säljs inga businessbiljetter på sträckan. Den bedöms väl vara en leisuredestination motsv. Las Palmas mfl.antar jag.
 
Toppen