Senaste nytt

Går det att checka in online med Thai Airways från Arlanda?

Oscwo

Medlem
Vet att Thai varken har automater eller Baggage Drop för dessa men eftersom jag endast reser med handbagage vore det smidigt att slippa den ofta extremt långa kön. Är detta möjligt på något sätt?
 

Dr. Miles

Expert
Vet att Thai varken har automater eller Baggage Drop för dessa men eftersom jag endast reser med handbagage vore det smidigt att slippa den ofta extremt långa kön. Är detta möjligt på något sätt?

Jag har inte bokat THAI biljett från THAI:s svensk webbsida men jag har aldrig lyckats att checka in online när jag har bokat bonusresor med THAI flygning från Stockholm.
 

Oscwo

Medlem
Följande står på hemsidan:

This service is THAI online check-in which gives you more convenient online check-in for both domestic and international THAI flights departing from the following destinations:

Stations in Thailand:

BKK/Bangkok,
CEI/Chiang Rai, CNX/Chiang Mai,
HDY/Had Yai,
HKT/Phuket, KBV/Krabi,
KKC/Khon Kaen, URT/Surat Thani
UBP/Ubon Ratchathani
UTH/Udon Thani

Stations Abroad:
AKL/Auckland-New Zealand
ARN/Stockholm-Sweden
BLR/Bangalore-India
BNE/Brisbane-Australia
BOM/Mumbai-India

How do I use this service?
A :

It's very easy. Only you have electronic ticketed and confirmed reservation on THAI and know the reservation code or so call 'booking reference', either Royal or Amadeus and input this code. The system will process precheck-in for you immediately. Maximum passenger in one code is 4 passengers (adults and children) plus 4 infants.

Samtidigt står detta lite längre ner:


There are 37 destinations where home print boarding pass is inhibited, due to the security alerts are required to enter those countries.

AKL
Auckland
New Zealand
ARN
Stockholm
Sweden
BLR
Bangalore
India.......

"inhibited" är ett ord som de använder felaktigt men jag tolkar detta som att det nu helt plötsligt inte går? Ofattbart att ett såpass seriöst bolag som THAI inte verkar ha förstått att vi befinner oss på 2000-talet.

Hela deras hemsida verkar för övrigt vara skriven med Google Translate.
 

Dr. Miles

Expert
"inhibited" är ett ord som de använder felaktigt men jag tolkar detta som att det nu helt plötsligt inte går? Ofattbart att ett såpass seriöst bolag som THAI inte verkar ha förstått att vi befinner oss på 2000-talet.

Det är betydligt många flygbolag som inte klarar av/erbjuder internet check in än de som erbjuder.
Man kan inte checka in online t ex på Air China/Turkish Airlines flygningar om man bokar det som bonusresor med andra flygbolags miles.
 

Oscwo

Medlem
Det är betydligt många flygbolag som inte klarar av/erbjuder internet check in än de som erbjuder.
Man kan inte checka in online t ex på Air China/Turkish Airlines flygningar om man bokar det som bonusresor med andra flygbolags miles.

För bonusresor kanske men hos i stort sett alla lite större och seriösa bolag går det bra med vanliga biljetter åtminstone (Air China/Turkish Airlines inkluderat), dessutom profilerar sig THAI som ett av de bästa flygbolagen i världen vilket gör det extra irriterande.
 
Det gick i alla fall utmärkt att checka in online för mig när jag flög med dem i premium economy för knappt två veckor sedan (bokad via resebyrå). Gate-killen tittade frågande på mitt boardingkort när han tryckt ut det och undrade vad "A3" betydde. Han till och med frågade kollegan som inte heller visste. Nåja, tänkte jag de samlar visst inte bonuspoäng i Grekland... Fick till och med bagaget prioritetstaggat på vägen till Thailand utan status (ej hem dock).
 
Toppen