Senaste nytt

Flest flygningar i rad med antal layovers på mindre än 6 timmar?

Tanken slog mig nu när jag skall flyga en resa från Kalibo, Filippinerna. Jag ska avverka en massa timmar i luften och även på marken men vad är egentligen " rekordet" av antalet flygningar som gjorts i rad på en längre tid?

Vi skall flyga

Kalibo-manila (airphill express) 1h 5m
layover: 5h 45m

Manila-Hong Kong (Philippine Airlines) 2h
layover: 5h 25m

Hong kong-Istanbul (Turkish Airlines) 11h 20m
layover: 3h 15m

Istanbul-Stockholm (Turkish Airlines) 3h 30m (tror jag)

Dela gärna med er om ni har någon flygning ni gjort eller kommer genomföra..... Det här är en vanlig semester och ingen milerun ;)
 
personligen tycker jag min LHR-HKG-LAX-LHR med en 4timmar stop på HKG var lite kul :) trippen tog en helg och jag hade incheckat bagage som det stog LHR-LHR på :)... Om väskan var med helavägen kan jag inte svara på..men det förutsätter jag...

När man bodde i kinshasa så var ju UME-ARN-AMS-CDG-FIH inte helt ovanlig på en dag....
 

mha321

Medlem
För ett par år sedan, ARN-ORD-PDX, SEA-ORD-ARN-MUC-GRU-FRA-ARN. Med bara några timmar hemma efter återkomsten från USA. Eco Extra på SK från ORD-ARN, i övrigt allt i bakre delen.

Den enda andra överhuvudtaget rimligt prissatta routingen hade varit SEA-IAD-FRA-GRU (japp, det var den som kom upp om man tittade på både resebyråer och flygbolagens sidor), och då föredrog jag en kort stopp hemma och packa om...

1 dag i Portland, 2 i Seattle, och 3 utanför Sao Paolo, gjorde att hela varianten iofs tog en dryg vecka. Så det enda som "räknas" till tråden är väl delen SEA-ORD-ARN-MUC-GRU.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Palazzi

Medlem

Senator

Moderator

Palazzi

Medlem
Det är 996km exakt från Lervik, Stord till Odenplan, Stockholm via E39 till Haugesund, vidare på E134 till Drammen, sedan E18 hela vägen till stan. Jag har testat en gång med två kisspaus, 3 varmkorv och 3l Cola Light. 12 timmar senare hemma :cool:

Har också testat bilvägen! :) Gick dock inte lika snabbt som din färd:eek: Vi har ju lite närmare från VST också. Om man vill bli torterad rejält kan man åka Swebus STO-OSL och sedan ta DAT OSL-SRP ;)
 

Dr. Miles

Expert

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag köpte två separata biljetter. En för Stockholm-Buenos Aires t/r, den andra som Buenos Aires-Lima t/r.
Vi skulle lannda till Buenos Aires på natten och jag hade bokat en flight dagen efter från Buenos Aires-Lima direktflyg.
Men vi fick denied boarding i Madrid pga inkommande flight från Stockholm var försenat.
Vi bokades om till en flight som var 12 timmar senare och vi missade Buenos Aires-Lima flighten när vi ankom till Buenos Aires.

Pesonalen på LAN kontor på Buenos Aires flygplatsen var mycket synpatisk så bokade om oss till Lima via Santago utan extra kostnad.
Vi hade då 3-4 timmars väntetid i Buenos Aires men jag kollade min Palm hittade jag att det fanns Diners lounge i Santiago.
Det var bättre att vänta i Santiago med loungen än utan lounge i Buenos Aires, därför gick jag till LAN personalen och frågade om de kunde boka om oss till nästa flight till Santiago. (det fanns/finns flera flighter mellan Buenos Aires-Santiago).

LAN personalen var åter igen tillmötesgående och bokade om oss till nästa LAN flight till Santiago.
Vi fick vila i Diners loungen i Santiago då hade vi tillgång till mat och drycker vilket var jättebra.

Trots dessa många ombokningar kom våra bagagen som vi checkade in i Arlanda till Lima utan problem.
 
Toppen