Senaste nytt

Air France longhaul från Paris CDG till Mauritius (MRU) i economy class

adamG

Medlem
Första posten här :)

Jag och sambon planerar en resa till mauritius nu i slutet av mars och då är det självklara (enda?!) valet ner till Mauritius Air France. Någon som gjort samma trip, dvs GOT-CDG-MRU i economy och har några åsikter att dela med sig av? Kommentarer ang. Air France economy longhaul?

Flygplanet skall vara ett 777-300ER.

Hemresan går antingen med Air Mauritius alt. Air France (Vilket blir lite dyrare och en dag tidigare). Några kommentarer om Air Mauritius economy?

Skall tillägga att sambon inte är jätteförtjust i att flyga och för att lätta lite på ångesten känns det som att hon gärna slipper en allt för kass kabin och service. Hur ser möjligheten för OPup ut vid checkin med airfrance?

Skall tillägga att jag kollat på airlinequality.com men av erfarenhet brukar det vara mest gnäll och missnöjda som skriver på sådana sidor.
Tack på förhand!
Adam
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Välkommen hit adamG!

Det finns flera andra alternativ:
Air Mauritius från LHR
British Airways från STN
South African från MUC via JNB
Condor från FRA

Har rest med Air Mauritius två gånger och det är bra economy. Air Mauritius utsågs i somras till bästa flygbolag runt Indiska Oceanen.
 

Senator

Moderator
Välkommen hit adamG!

Det finns flera andra alternativ:
Air Mauritius från LHR
British Airways från STN
South African från MUC via JNB
Condor från FRA

Har rest med Air Mauritius två gånger och det är bra economy. Air Mauritius utsågs i somras till bästa flygbolag runt Indiska Oceanen.

BA från STN? Du menar väl LGW :)
 

MartinH

Medlem
Just Mauritius som det inte finns några "billiga" biljetter till är väldigt lämpligt att använda US Airways miles till.
Köp 75000 miles, 0,75*1881 USD * 6,34 = 8944 kr. Plus nån tusenlapp i avgifter, sammanlagt ca 10000 SEK för business. Kan ta stopover i t.ex. Johannesburg om man vill det. (ja, jag gjorde exakt den resan för ett år sen, bra värde!)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

adamG

Medlem
Just Mauritius som det inte finns några "billiga" biljetter till är väldigt lämpligt att använda US Airways miles till.
Köp 75000 miles, 0,75*1881 USD * 6,34 = 8944 kr. Plus nån tusenlapp i avgifter, sammanlagt ca 10000 SEK för business. Kan ta stopover i t.ex. Johannesburg om man vill det. (ja, jag gjorde exakt den resan för ett år sen, bra värde!)

Förklara gärna mer. Vilka flygbolag osv? Hur går man till väga?

Tyvärr verkar BA ligga på 20000kr pp tor från GOT-MRU över datumen vi skall iväg vilket är dubbelt så mycket som airfrance skulle ta för samma sträcka. Dvs 21/3-1/4. Något flexibla datum.
 
Last edited:

GOTATH

Medlem

adamG

Medlem
Tack ett varmt välkomnande!

Det fick bli Air France GOT-CDG-MRU t/r. Då vi va såpass sent ute vart air france helt klart billigast. Lyckades strula till sig så att sambon blev bokad som Mr också, vilket skulle kunna ställa till problem? Tveksamt på att dom accepterat förklaringen "She was a he when we book the flight but now he is a she".... :)

Tog två samtal så var det ändrat. Först fick jag tala med en engelskspråkig dam som var väldigt om sig och kring sig, ville att bokningen skulle tas bort och att detta givetvis skulle kosta lite pengar. Fick henne till slut att gå med på att ändra till Miss free of charge för att få en ändrad bokning via mail. Det gick två timmar och ingen ändrad bokning hade dykt upp. Då ringde jag upp till air france igen och fick denna gången prata med en svensktalande tjej som fixade det omedelbart utan strul medan jag väntade kvar i telefon. Får väl ändå anses som positivt.

Hur lång tid brukar det dröjja till man får milesen efter att en bokning gjorts? I detta fallet la jag till mitt flying blue medlemsnr i efterhand.
 
Toppen