Senaste nytt

Aeroflots flygvärdinnor har Europas snyggaste uniform

Jacob

Medlem
Skyscanner gjorde nyligen en undersökning om Europas snyggaste flyguniform. 1200 flygresenärer fick säga sitt om de europeiska flygvärdinnorna och röstade slutligen fram Aeroflots uniform som den stiligaste. Uniformen har tagits fram av de ryska modeskaparna och formgivarna Julia Bunakova och Evgenij Khokhlov med en sommaruniform i "röd mandarin" med en vit krage som ska påminna om flygplanets vingar samt en vinteruniform i mörkare färger. Dessutom innehåller uniformen Aeroflots 90 år gamla emblem innehållandes den berömda fågeln samt hammaren och skäran som tidigare förkastats av flygbolaget men nu återskapats i en modernare version.

På plats andra plats kom British Airways följt av Lufthansa, Air France och Finnair.

IMG_5303.jpg
 

Valley

Medlem
och på toppen av det så spraymålar dem sig med produkter från Oriflame så pass de skulle passa in som clowner på en cirkus :)
 

Jacob

Medlem
Jag har sett uniformen i verkligheten ett antal gånger (bilden ovan är för övrigt självtagen) och tycker uniformen är rätt häftig. Vid boarding har de ofta små matchande hattar samt vita handskar.
 

Sofia

Medlem
Inser att det är tur att jag inte är flygvärdinna, jag är dålig på att stå ut med konstiga uniformer och små hattar ;-)
 

pep

Medlem
Farven er jo lånt fra vores logo? Måske skulle vi akkompagnere dem, annektere uniformen, så kan vi let genkende hinanden under loungebesøg ....
 
Toppen