Senaste nytt

Dagens ros till Arlanda Express

Börling

Medlem
Måste delge hur en dag som började rejält illa slutade med en glad BC medlem som sitter med ett leende på läpparna.
Måndagen började alldeles för tidigt (0500) för att hinna i tid till 0655 till Arn från Got. Sprang igenom fast lane vid inrikes med stickern på mobiltelefonen. Genom säkerhetskontrollen , stick prov såklart. Upp till gaten precis i tid. Vet av erfarenhet att stickern krånglar vid gate 13 så ställer mig i vanliga kön. Sticker ner handen i fickan för att ta upp kortet... Ve och fasa fickan är tom! Snabbspolar mig igenom morgonen... inte tappat den i securityn. Ligger den kvar på nattduksbordet? Ja nästen helt säker. In på planet, hur ska jag ta mig till Stan från ARN nu då pank och kort lös? Skickar ett snabbt SMS till en av killarna på kontoret kan du hämta mig? Samt låna mig lite pengar? Ett snabbt sms till barnen, ligger min plånbok på borfet? Av med telefonen. En timme senare taxar vi in på terminal 4. Slår på luren, jodå plånboken ligger där den skall. En kollega plockar upp mig. Så där ja in till dagens möten. Börjar på eftermiddagen fundera över hem färden. Har Fått låna 400:- (Tack Björn). Ska vi se hur vi får ihop detta. Transport till Centrum, Arlanda lösa ut bilen... Hmm- Ser ut att bli en tight ekvation. Reggar mig som sms kund och tar tunnelbanan till T-Centralen. Försöker lista ut hur man tar pendeln och betalar med SMS. Tight om tid att hinna.Tjejen i SL säger det är krångligt bättre ta flygbussen.. Ger mig av uppåt. Tänker jag pratar med gänget på Arlanda express, Har pendlarkort på Arlanda express (brukar fylla på 25 resor åt gången)kanske kan man betala på hemsida med kort? Kan ju kortnummer i huvudet... Jo det kan gå men minimum 1 timme mellan fr att kunna skriva ut biljetten. Hmm blir tight bättre ta bussen och hoppas att jag hinner. Börjar gå.... DÅ hör jag tågvärden som stått utanför och hört min konversation ropa tillbaka mig. Klart vi skall hjälpa en återkommande kund säger han och flickan i disken skriver ut en Fri biljett! Wow vilken service snacka om att vända min dag till något bra! Heder åt gänget på Arlanda Express!!! Sitter nu och skriver detta i Sas Loungen på Terminal 4. Ha en god kväll alla bc:are:)
 

Alx

Medlem
Det är de snabba och ofta för serviceföretagen enkla besluten som gör hela skillnaden. Mycket bra initiativ av tågvärden! Det måste ha varit ett riktigt bra avslut på en rörig dag. Alltid struligt när man sprungit ifrån plånboken...

OT: Igår gick min partner in på Dunkin donuts i Atlantic City för att köpa en donut... Tyvärr utan cash men med Amex i handen... Vi var lite stressade, eller iaf uppfattades nog vår parkering som om vi var det... Gissa om förvåningen när killen bakom disken säger: It's on the house today! Kostade Dunkin nästintill nada, men gav en positiv bild av Dunkin :D
 
Skillnad på service och service. Medans SJ kastar av små barn som inte har giltig biljett så visar ARN x-press sin servicevilja. Detta kallar jag service och just därför jag väljer att resa med ARN x-press :)
 
Toppen