Senaste nytt

[Ekonomi] Stockholm-Tehran, Turkish Airlines, 2395 kr

themroc

Medlem
Riktigt bra pris till en lite ovanlig destination. Gott om tillgång under våren (exempeldatum 19-26 april). Bokningsklass verkar vara G och sträckan IST-IKA trafikeras både med wide- och narrowbody. I business ligger priset på 10 000 kr. Går att boka på thy.com
 

Svante

Medlem
Men var det inte sträckan ARN-IST-IKA för priset???

Fantastiskt land, bättre skidåkning får man leta etfer, härliga människor, kulturskatter, mattor, vad mer behövs?
 

Palazzi

Medlem
Men var det inte sträckan ARN-IST-IKA för priset???

Fantastiskt land, bättre skidåkning får man leta etfer, härliga människor, kulturskatter, mattor, vad mer behövs?

Jag läste fel! Jag läste bara IST-IKA i texten :) Då är det såklart ett kanonpris. 100% miles till United också. Jag är ändå inte så sugen på Tehran, men det är ett bra tips!:)
 

Dr. Miles

Expert
Bra pris, värre med tiden det tar att ordna visum...

Det går att ansöka Visa on Arrival på utvalda flygplatser.

Iran Internet Visa Application - evisa
Iran Internet Visa Application - evisa skrev:
Nationals of the following countries holding ordinary passports and wishing to visit Iran mainland, can obtain a two-weeks Tourist Visa Upon Arrival at the airports of :

IKA : Tehran Imam Khomeini Airport
THR : Tehran Mehrabad Airport
MHD : Mashad Airport
SYZ : Shiraz Airport
TBZ : Tabriz Airport
ISF : Isfahan Airport


  • Albania
  • Armenia
  • Australia
  • Austria
  • Azarbaijan
  • Bahrain
  • Belarus
  • Belgium
  • Bosnia Herzegovina
  • Brazil
  • Brunei
  • Bulgaria
  • China (People’s Republic)
  • Colombia
  • Croatia
  • Cuba
  • Cyprus
  • Denmark
  • Finland
  • France
  • Georgia
  • Germany
  • Greece
  • Hungary
  • India
  • Indonesia
  • Ireland (Rep.)
  • Italy
  • Japan
  • Kazakhstan
  • Kuwait
  • Kyrgyzstan
  • Lebanon
  • Luxembourg
  • Malaysia
  • Mexico
  • Mongolia
  • Netherlands
  • New Zealand
  • North Korea
  • Norway
  • Oman
  • Palestine
  • Peru
  • Phillippines
  • Poland
  • Portugal
  • Qatar
  • Romania
  • Russian Federation
  • Saudi Arabia (KSA)
  • Singapore
  • Slovak (Rep.)
  • Slovenia
  • South Korea
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
  • Syria
  • Tajikistan
  • Thailand
  • Turkmenistan
  • Ukraine
  • United Arab Emirates
  • Uzbekistan
  • Venezuela
  • Vietnam
  • Yugoslavia Fed. Rep.
 

Svante

Medlem
Dr Miles; Jo jag visste det. Prövade det med min ungerske vän under mina år där (vi anlände på samma flight från IST). Gick väl så där kan jag säga. Skulle personligen söka visum innan för att slippa de prövningar som uppstår...
 

Svante

Medlem
Ja det får man säga. Finns tre ställen till runt Teheran (Shemshak och Tochal tex), men de kommer inte i närheten av Dizin.
 
Riktigt bra pris till en lite ovanlig destination. Gott om tillgång under våren (exempeldatum 19-26 april). Bokningsklass verkar vara G och sträckan IST-IKA trafikeras både med wide- och narrowbody. I business ligger priset på 10 000 kr. Går att boka på thy.com

Då var mina biljetter bokade, precis innan det persiska nyåret och kommer hem 30 Mars. Visserligen var QA billigare med 500:- men då kom jag fram till IKA 3 på natten istället för 14.55.
 
Toppen