Senaste nytt

Hotelltips i Santiago, Chile?

Någon som har tips på ett relativt högklassigthotell i Santiago?

Budget: 3000 SEK / natt. (Skadar ju inte om det är billigare direkt.. )

En mycket stor fördel är om hotellet kan hämta upp en på flygplatsen när man ankommer.

Dessa hotell har jag kollat lite grann på och ser väldigt fräscha ut, vet dock inte vilka som har bäst läge. :)
(Tänk turist.. )

  • Grand Hyatt Santiago - 5200 SEK (för 2 nätter)
  • W Santiago - 5200 SEK (för 2 nätter)
  • Santiago Marriott - 4000 SEK (för 2 nätter)
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Har bott på Marriott. Var där på en konferens innan jag var lika medveten resenär som nu. Var statuslös med fick ett schysst hörnrum högt upp med en häftig utsikt mot Anderna. Då, 2008 tror jag, var det relativt billigt att ta sig runt med taxi.
 

Mr.A

Medlem
Jag har bott på båda och W är definitivt nyare och modernare med en högre standard, underbar japansk restaurang och barer. Hotellet ligger i anslutning till en shopping-galleria där bland annat El Mundo del Vino ligger (Chiles bästa sortiment av vin om man gillar det).
Grand Hyatt är äldre men har en fördel som W inte har, en stor trädgård med pool, tennisbanor om man denna tid på året vill ligga och lapa lite sol, bra restauranger dessutom, W har endast en liten pool högst upp på taket. så sammanfattningsvis, två bra hotell, jag var där en hel vecka sist i januari och njöt då av Grand Hyatts trädgård men skulle förmodligen ändå välja W för en nyare och modernare standard.
 
Jag har bott på Grand Hyatt i Santiago, helt ok. Deras hotell håller alltid en bra standard. Det var en schyst innergård som jag minns mycket väl.
 

Hall

Medlem
Plaza El Bosque Park! Frukost på takterassen (17:eek:nde våningen) när solen kommer över bergen är riktigt schysst (speciellt när man surfar om snökaos på DN samtidigt). Väldigt trevlig personal och mycket fina sviter. De har bilar som kan hämta dig på flygplatsen, bara att boka innan.

Plaza El Bosque - Park
 
Toppen