Senaste nytt

Reser till New York 7 dagar, när ska man boka hotell för att få bästa pris?

fcx

Medlem
Bumpar denna tråd för mina egna syften.

Ska till NY första veckan i maj för en 7-dagarssemester. Resor finns till bra pris, men hotellpriserna svider mer...

Hur mycket kan man spara på att vänta med hotellbokningen? Om man kollar på hotell och även på hotwire två veckor framåt får du ju bra boende, men kollar man första veckan i maj känns det som om priserna stiger till det dubbla. Tänker mig 3-4 stjärnor, på manhattan. Vågar man gambla? Vad tror reserävarna :)
 

kristerj

Medlem
Boka ett hotell som du tycker är OK nu, men till en rate som kan avbokas fram till ankomstdagen. Sedan letar du på Hotwire mm till dagen innan du ska checka in. Hittar du ett bättre erbjudande är det bara att avboka din ursprunliga bokning. Du riskerar ju heller att vara utan rum om du inte hittar något bättre. Har själv sparat 1.500:-/ natten på Hilton Doubletree vid Times Sq på detta sätt.
 

Alx

Medlem
Du kan inte jämföra hotellpriserna i NYC nu i februari-mars med priserna i maj.

Maj är "högsäsong" och alltid betydligt dyrare än januari-mars. Hilton brukar av och till ändra sina priser så de skulle jag hålla koll på... Kanske boka något avbokningsbart i en OK prisklass och sedan hålla koll på vad som dyker upp. Kommer det något bättre så slår man till, annars stannar man kvar med den avbokningsbara bokningen.

Men vänta inte för länge. Maj är inte någon vidare bra "sista-minuten-period" på hotellen. Däremot är maj en av de trevligaste årstiderna att besöka stan så varmt välkommen hit då! :D
 
Toppen