Senaste nytt

Vilken internetbokningsbyrå använder ni för business?

Alf

Medlem
Jag kör allt via respektive flygbolags hemsidor. Tycker inte det finns någon riktigt bra sammanställning. Jag är dessutom ganska kräsen när det gäller flygbolag så jag har en handfull som jag använder så det är inte mer jobb än att det går att gå in på varje bolags sida när det är dags.

Dessutom finns bästa uppföljningen på detta forum med nya deals osv, så det är lätt att ha full koll om an följer forumet och har sina favoritbolag.

Blandar definitivt inte in någon resebyrå i det hela.
 

Hall

Medlem
Man kollar på ITA Matrix vad som är billigast och sedan bokar man hos flygbolaget. Allt annat är helt värdelöst imho.

Expedia.com har ibland bra avtalspriser jämfört med de officiella som du får med ITA så det kan vara värt att kolla där också. Dock, det måste vara signifikant skillnad för att jag skall välja mellanhanden. När det börjar handla om tusenlappar och det är en oproblematisk sträcka slår jag till.
 

Palazzi

Medlem
Som tidigare påpekats: Man utgår från ITA Matrix och jämför sedan med Expedia. Om ITA Matrix är billigast (allt som oftast) bokar man på bolagets hemsida, eller skickar informationen till en resebyrå som fixar resten åt dig. Resebyrån brukar ta en administrativ avgift på 200-350kr. Om du har Amex platinum fungerar det gratis, genom deras egen resebyrå.
 

agehall

Medlem
Expedia.com har ibland bra avtalspriser jämfört med de officiella som du får med ITA så det kan vara värt att kolla där också.

Jag vet att dessa finns, men det har aldrig varit något jag haft nytta av, så jag går själv bara på vad ITA säger. Tror det skulle ha blivit dyrare i längden om jag jämfört mer då jag skulle ha behövt lägga betydligt mer arbetstid på det än vad jag gör nu.
 

Gnopps

Medlem
Expedia.com har ibland bra avtalspriser jämfört med de officiella som du får med ITA så det kan vara värt att kolla där också. Dock, det måste vara signifikant skillnad för att jag skall välja mellanhanden. När det börjar handla om tusenlappar och det är en oproblematisk sträcka slår jag till.
Är du säker på att det är avtalspriser du ser? Jag har själv inte lagt märke till särskilt många från Skandinavien. Snarare skulle jag säga att det handlar om att Expedia.com som baserad i USA har en annan platstillgänglighet än resebyråer i Europa.

Jag håller helt med dig i din poäng att man ska jämföra, absolut minimum är ITA och en prisjämförelse-sida typ Kayak, Momondo eller liknande.

Se även här: www.businessclass.se/artiklar/176-guiden-till-billigare-flygbiljetter.html
 
Toppen