Senaste nytt

BA Club World - bra priskombination?

Stefan62

Medlem
Jag har gjort en bokning till, vad jag tror, ett bra pris i BA Business kombinerat med economy över påsk:

ARN-LHR-EWR-MIA i economy för 3985 SEK
MIA-BOS-LHR-ARN i Club World för 9371 SEK

Inrikes-sträckorna flygs av AA.

Vad kan man förvänta sig i CW på sträckan BOS-LHR - en flygtid på endast 6 h 15 min?

Hur är servicen och kabinen?
 

agehall

Medlem
Jag har bara gjort två flighter med BA sista 10 åren, men de imponerade på mig i business. Fick longhaul config på BA781 i onsdags och sedan fortsatte jag till JFK med BA175.

På överfarten till USA blev jag tilltalad med Mr Agehall och all service skedde diskret och personligt - precis så som jag vill ha det. Och då är jag helt statuslös, så man måste ändå säga att grundnivån är rätt bra.

Restiden LHR-NYC är ju lite längre än till BOS, men inte jättemycket. Om jag vore som dig så skulle jag satsa på att köra sleeper service och sova ombord, om du är bokad på BA214 vill säga. Då äter du i loungen innan du kliver på och sedan tar man kanske en drink ombord, men inget mer.

Kabinen på 747:an som tog oss över var rätt sliten måste jag säga. Själva stolen var det inget fel på, men resten av inredningen såg ut att ha varit med rätt länge.
 

Senator

Moderator
På sträckan BOS-LHR, skulle jag käka pre-flight supper i loungen innan avresa sedan trycka på sängknappen vid första möjlighet och sova så länge som möjligt... Frulle och dusch på Galleries i mån av tid.

Stefan62, Concorde har skrivit en bra rapport på sträckan. Kanske ide att läsa denna först, sen fråga?
 
Toppen